PUBLICITAT

Els socis andorrans posen punt final a l'aventura Air Andorra

  • Els accionistes del país venen als espanyols el 60% de les accions
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'aeroport de la Seu d'Urgell, d'on vol operar Air Andorra Foto: TONY LARA

La companyia aèria Air Andorra, fundada aquest estiu amb l'objectiu inicial d'enllaçar l'aeroport de Barcelona amb el de la Seu d'Urgell, deixarà de ser andorrana. Els socis del Principat han decidit vendre's les seves accions, que representen el 60% de la totalitat, a la resta d'accionistes, tots d'Espanya. El motiu és que les dues parts divergeixen en el model de negoci que es vol donar a aquesta companyia. No hi ha hagut ni disputes ni enfrontaments en tot aquest afer, segons van assegurar ahir a aquest rotatiu fonts andorranes. Senzillament s'ha optat per marxar i no posar pedres al desenvolupament d'aquesta companyia, que ara només tindrà d'Andorra el seu nom.

La majoria d'aquest 60% d'accions venudes als socis espanyols corresponen al president del Grup Pyrénées, Patrick Pérez, tot i que al consell d'administració fundacional també hi figuraven d'altres noms d'andorrans com Joaquim Miró, de Tag Systems, Lluís Alfons Kinder i Francesc Xavier Babot. Ara el lideratge de la companyia l'assumiran empresaris del país veí, un total de quatre, encapçalats per Rafael Calabria i Josep Borràs. No ha transcendit el valor econòmic d'aquestes accions, tot i que l'empresa es va engegar amb un capital social de 100.000 euros.

Segons van explicar fonts d'Andorra, la decisió de marxar és «per diferència de criteris». Apostaven per una companyia que se centrés en oferir paquets Andorra-La Seu d'Urgell. Però els ara principals accionistes defensen que la companyia ha de tenir més ambició i establir connexions amb d'altres ciutats europees. Amb tot, els andorrans no han volgut «bloquejar» l'expansió d'Air Andorra, perquè «creuen en el projecte» i perquè el consideren «interessant» per al país.

150.000 passatgers l'any / A partir d'ara, Air Andorra se centrarà en obtenir els permisos per instal·lar la seva base d'operacions a l'aeroport de la Seu d'Urgell. Des d'aquesta tardor que treballen en obtenir la llicència operativa, la qual podria arribar els propers mesos. Segons va informar ahir el mitjà de comunicació 02B, estan buscant avions tipus ATR42. El nou esborrany del pla de negocis que planteja la nova propietat preveu el transport de 150.000 passatgers l'any, tots ells de classe «mitja i mitja alta».

Actualment l'aeròdrom de la Seu d'Urgell és d'us privat. La inversió necessària per adequar la infraestructura és de vora un milió d'euros i serà íntegrament aportada pel Govern català. La voluntat és convertir l'actual aeròdrom en una infraestructura que aculli vols comercials a partir de l'estiu vinent. I ja amb la presència d'Air Andorra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT