PUBLICITAT

La targeta més solidària

  • El 38% dels clients de MoraBanc participa a la iniciativa. L'entitat vol que la implicació arribi al 50%.
G. GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El director de MoraBanc, Carles Sasplugas amb els representants de les entitats i alguns clients solidaris Foto: ÀLEX LARA

MoraBanc va repartir ahir 108.005 euros entre les ONG's del país, quantitat recaptada gràcies a la targeta solidària, una iniciativa que ja compleix tres anys. El director general de MoraBanc, Carles Sasplugues va explicar que la «participació dels nostres clients ha augmentat 8 punts aquest any, passant del 30% al 38%» i va anunciar que de cara a l'any que ve «ens fixem l'objectiu d'incrementar aquesta participació fins al 50%». Sasplugas va afegir que «passar del 38% al 40% és fàcil, d'aquí a finals d'any» per argumentar que el repte que es planteja l'entitat és difícil. A més, va matisar que «del 38% al 100% hi molt camí per recórrer però no ens donem per vençuts». I no va amagar la seva satisfacció dient que «estem orgullosos perquè no hi ha cap entitat al món que hagi aconseguit implicar els clients en un projecte com aquest per això vull felicitar els nostres gestors i comercials». El director general de MoraBanc també va explicar que l'entitat té entre les targetes del banc associades a la iniciativa «la més solidària és la Visa Barça, seguida per la targeta jove i la sènior». Els més de 108.000 euros recaptats aquest any van anar a nou entitats beneficiàries de la campanya de la targeta solidària: Unicef Andorra, Càritas, Aina, Intermón, l'Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell, Infants del Món, el Centre d'Acolliment la Gavernera, IBO – Àfrica i Mans Unides.

Sasplugas també va explicar que els donatius de la targeta solidària provenen de la solidaritat dels clients que «participen en a la campanya per la via de dos canals, el donatiu directe a l'ONG que escullin, cosa que representa el 95% de la recaptació o bé, els arrodoniments de les compres que solen ser de 10 cèntims per a cada compra i que representen el 5% de la recaptació». I va afegir que «el banc dobla les donacions directes dels clients» o sigui aporta la mateixa quantitat i «el 50% dels arrodoniments de les compres». Per aquest 2013, la contribució de MoraBanc a la targeta solidària és de 51.281,36 euros. L'ONG que ha obtingut el donatiu més important és l'Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell (EENSM) que va recollir ahir un xec de 17.873 euros; Unicef Andorra va rebre 15.980 euros; Càritas 15.569 euros; AINA 12.670 euros, Intermón 11.453 euros; la Gavernera 10.302 euros; Ibo- Africa, 7.769 euros; i Mans Unides, 1.736 euros. En l'acte de lliurament dels xecs, tots els representats de les entitats beneficiàries van felicitar MoraBanc per la iniciativa i van agrair als treballadors i clients de l'entitat la seva participació. La presidenta de l'EENSM, Piluca Díez, va dir que «si a vosaltres us fa gràcia imagineu-vos a nosaltres» –referint-se a l'aportació–, i va afegir que «són molts diners i costen molt d'aconseguir». Mossèn Ramón va explicar que amb el donatiu pagaran els matalassos de 150 llits de la casa de colònies AINA.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT