PUBLICITAT

Esquiar des del sofà

  • Google es torna a fixar en Andorra i incorpora les tres estacions a l'aplicació ?Snowmobile'
  • El Principat és un dels 11 països del món que té l'eina, i l'únic que hi incorpora tots els dominis
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Martí, Missé, Camp, Grau i Torreño presenten el ?Google Snowmobile', ahir a la seu d'Andorra Turisme Foto: TONY LARA

El cotxe del Google Street View, que tan ufanós es va passejar pels carrers del Principat l'estiu del 2011, ha retornat al país, aquest cop convertit en una moto de neu. L'objectiu: captar imatges dels tres dominis esquiables d'Andorra. El resultat ha estat l'entrada a l'eina Google Snowmobile, que permet, igual que ho fa per les poblacions la seva aplicació precedent, fer un tour virtual per les pistes, amb l'opció de fer panoràmiques 365 graus, i avançar per tal de fer un recorregut al gust del consumidor. En definitiva, ja no cal calçar-se uns esquís per baixar per les pistes d'Andorra. Des d'ahir es pot fer còmodament des del sofà de casa, amb una pantalla o un telèfon mòbil al davant.

Però evidentment aquest no és l'objectiu que pretén aquesta aplicació, ni tampoc l'ús que se'n vol fer des del ministeri de Turisme i les pistes. «Cada vegada més la decisió de compra es fa dins les quatre parets de casa», i per tant, gràcies a l'Snowmobile les pistes «entren dins les llars de possibles visitants d'Andorra», va exposar el ministre Francesc Camp. Per això es va mostrar convençut que aquest nou pas per «tenir Andorra connectada al món [primer va ser l'Street View, després va arribar Google Business Photo] generarà impacte».

A més a més, la peculiaritat andorrana en aquesta eina de Google és que es tracta de l'únic país del món que hi ha incorporat tots els dominis esquiables que ofereix. És a dir, fins ara sis països (Suïssa, Àustria, Noruega, Suècia, EUA i Canadà) estaven dins l'aplicació, i ahir se n'hi van sumar cinc més (Espanya, França, Portugal, Andorra i Itàlia), però cap d'ells ha aconseguit encabir-hi la totalitat de les seves pistes.

Andorra sí. Hi són Grandvalira, Vallnord i Naturlàndia. Els seus principals representants van ser ahir a la roda de premsa per presentar l'aplicació. La directora comercial de Naturlàndia, Vicky Grau, va assegurar que aquesta nova eina servirà per donar una «millor visió de les pistes a la gent que no ens coneix» i va garantir que donaran la màxima difusió a la iniciativa. Per la seva part, Martí Rafel, director de Vallnord, va voler destacar que es tracta d'una «operació sense cost» i que feia temps que estaven mirant publicitar-se d'aquesta manera. Per això, la proposta de Google ha estat «un regal del cel». Finalment, el director de màrqueting de Grandvalira, Alfonso Torreño, va ressaltar que es dóna «una imatge d'innovació i modernitat» que fa «més atractives les estacions» als ulls dels esquiadors.

LA moto no pot anar per negres / L'entrada al Google Snowmobile ha tingut un cost zero per Andorra i representa «una pota més» del projecte per convertir Andorra en smartcountry, va destacar el secretari d'Estat de Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé. Les imatges van ser captades durant quatre dies entre el gener i febrer d'aquest any, després d'una intensa nevada, que ha permès un impacte visual atractiu i blanc mentre es fa el recorregut virtual. Hi són també les zones de restauració de pistes, a les que s'hi podrà accedir a mesura que es vagin introduint a l'Street View. Per poder veure-ho tot cal anar a l'eina de Google Maps i posar al cercador el nom del domini esquiable, ja sigui Vallnord, Grandvalira o Naturlàndia

No hi són, però, totes les pistes. Degut al pendent i a la gran quantitat de neu acumulada, la moto de neu de Google no va poder accedir a algunes de les pistes negres d'Arcalís. Però l'empresa nordamericana s'ha compromès a tornar aquesta temporada per acabar de completar les que falten.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT