PUBLICITAT

FEDA també se suma al carro de l''Smart Country'

  • La parapública treballa en un sistema perquè el client pagui menys i tingui millor servei
CLARA GARNICA
ENCAMP

Periodic
Generadors a la seu central de FEDA Foto: EL PERIÒDIC

La parapública FEDA utilitzarà les noves tecnologies per millorar la gestió de la xarxa i del servei que ofereix al client final. Ho farà a partir del concepte Smart Grid, és a dir «xarxa elèctrica intel·ligent», per aconseguir economitzar la factura de la població i també millorar el seu confort, segons va manifestar el director de la parapública, Albert Moles. Es tracta d'un model que començarà aplicar-se l'any vinent i que s'emmarca en el concepte d'Smart Country que s'està implantant des del Govern per donar valor afegit al país mitjançant les noves tecnologies.

Tal i com va explicar Moles, l'Smart Grid significa «donar eines i serveis d'intel·ligència a la xarxa per optimitzar o valoritzar de manera diferent l'energia». El primer pas, i actualment en fase de prova pilot, ha estat muntar un comptador intel·ligent. Aquest informa al client, per exemple, de quines hores són millors per comprar energia (tenint en compte el seu preu de mercat), o quan és aconsellable barrejar energies (gasoil i electricitat, per exemple) segons el que es vulgui escalfar. «Li donem al client una visió diferent», va manifestar Moles, «tenim grans clients que han d'escalfar instal·lacions amb molta electricitat, els podem aconsellar, per exemple, que comprin l'energia dues hores més tard perquè és més barat».

Moles també va posar com a exemple l'optimització energètica en grans consumidors com poden ser els pàrquings, sistemes de seguretat, xarxa viària o el sistema sanitari. En resum, es tracta de fer ús de «tota la intel·ligència» que permeten les noves tecnologies en la gestió energètica.

Però, tal i com va voler recalcar Moles, l'Smart Grid no és només un servei que estarà enfocat a l'estalvi en la factura, sinó també en millorar el confort del client. FEDA també vol realitzar millores pel que fa al tracte i els tràmits. «Volem automatitzar-ho tot», de manera que es puguin fer tràmits des del mòbil o l'ordinador per no haver d'anar presencialment a les oficines de FEDA.

PRIMERS SERVEIS, L'ANY VINENT / L'Smart Grid s'anirà aplicant progressivament a partir de l'any vinent. Després d'haver posat en marxa les primeres proves pilot, ara l'objectiu, va assegurar Moles, és «arrancar alguns serveis» el 2014 i fer-ho més extensiu a partir del 2015.

Segons el director de la parapública, apostar per aquesta xarxa intel·ligent també és una manera d'aportar valor econòmic que reverteixi en el país, ja que caldran empreses i treballadors per posar en marxa i gestionar el sistema.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT