PUBLICITAT

La UHA vol crear un blog per a les jornades 'Andorra a Taula'

  • Els restaurants venen 7.208 menús, un 4% menys del previst
L. F. M.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Imatge d'un plat gastronòmic fet per un dels restaurants d'Andorra. Foto: ÀLEX LARA

les jornades gastronòmiques Andorra a Taula no paren de créixer, i un dels motius pels quals cada vegada arriben a un públic més ampli és l'aposta per la promoció a través de les xarxes socials, tal i com va explicar ahir el portaveu de la Unió Hotelera (UHA), Oscar Julián. Precisament per aquest motiu de cara a les properes jornades la UHA vol reforçar la campanya online, editant un blog que permeti «recollir la informació dels usuaris i també dels hotelers», per exemple, «penjant vídeos dels cuiners fent els plats».

Pel que fa al balanç de l'última edició de les jornades d'Andorra a Taula que van finalitzar el passat 1 de desembre, Julián va explicar que no es van complir les previsions i que havien quedat «un 3,9% per sota»: s'havia calculat que es vendrien 7.500 menús i finalment se'n van vendre 7.208. Tot i així, Julián va dir que des de la UHA es mostren positius i va reconèixer que potser les previsions eren massa a l'alça; l'edició de l'any passat de tardor es van vendre 6.700 menús, per tant, «la xifra és positiva perquè no deixem de créixer».

Pel que fa a la valoració dels clients, també «és molt positiva», i en aquesta última edició va arribar al 8,35 de nota mitjana per avaluar la relació qualitat - preu. De moment, la UHA porta 1050 enquestes tractades, i aquestes ja indiquen que s'hauria superat l'objectiu d'aconseguir que més del 25% del públic sigui estranger.

En el rànquing de menús més venuts, trobem en primera posició el Moli dels Fanals (921), el Restaurant Can Manel (604) i el Restaurant Can Benet (590). Julián va destacar que hi ha una diferència «abismal» entre el restaurant que va vendre més menús i el que en va vendre menys. El portaveu de la UHA va dir que «els restaurants que han fet una aposta forta pel menú i l'han promocionat, han tingut molt èxit», i que la diferència és nota amb els que no ho van fer. Per parròquies, el 50% de menús van ser venuts a Andorra la Vella, el 23% a la Massana i un 14% a Escaldes-Engordany. Encamp i Canillo, amb un 1,29% i un 0%, són les parròquies que van tenir una nul·la participació. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT