PUBLICITAT

L'ACA confia en arribar als 5.000 espectadors al Trofeu Andros

  • El pressupost de l'Automòbil Club és de 120.000 ? i Andorra Turisme n'aporta 20.000
R. M. S.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un moment de la presentació d'ahir del Trofeu d'Andros, a la seu de Crèdit Andorrà Foto: ÀLEX LARA

Tenir espectadors és l'objectiu de tot esdeveniment esportiu, i més de motor, on estan en joc grans quantitats de diners. El Trofeu Andros, que compleix aquesta temporada les 25 edicions, 19 de les quals sent acollit per Andorra, arriba el pròxim divendres i dissabte en dues jornades en què des de l'Automòbil Club d'Andorra s'espera que rebi uns 5.000 espectadors. El temps sembla que acompanyarà, i també l'espectacle sobre la pista, que a més es preveu que estarà en perfectes condicions tot i la inversió tèrmica i l'anticicló que assola el país aquests dies. La prova, que té un pressupost de 120.000 euros i una aportació d'Andorra Turisme de 20.000 euros, es va presentar ahir.

No fa un fred excessiu al Grandvalira Circuit, però des de fa quinze dies que l'ACA treballa regant l'asfalt i obtenint els seus fruits. Primer va ser treure la gran quantitat de neu, i ara amb l'aigua s'han aconseguit uns gruixos de gel entre els 12 i els 15 centímetres, quan el màxim que demana l'organització de l'Andros és de 20.

CANVIS AL GRANDVALIRA CIRCUIT / El secretari general de l'ACA, Toni Sasplugas, va explicar ahir que el Grandvalira Circuit ha patit algunes modificacions que, tot i no ser massa grans, sí que permetran, per exemple, que es pugui batre el rècord de volta, que ara és de Jean Philippe Dayraut amb un registre de 57,00s. La pista serà una mica més estreta –passa dels 12 metres als 10– i ha patit la «rectificació d'un parell de revolts», segons Sasplugas. «Ara serà més ràpida perquè els revolts són més llargs», va especificar. A més, el fet que la pista sigui més ràpida permetrà al mateix temps que el gel es mantingui molt més temps al pas dels vehicles.

DIVENDRES SE SIGNA EL CONTRACTE / Que l'Andros arribi a Andorra és pel fet de l'acord entre Max Mamers, propietari de 2MO, empresa organitzadora, i l'ACA, que s'ha establert en tres anys –renovable d'any en any–, però la signatura encara no és ferma. Serà divendres quan Enric Pujal protagonitzarà l'acte juntament amb Mamers.

ANDORRA, ÚNICA AMB ELÈCTRICS / Des de l'Automòbil Club d'Andorra, el seu vicepresident, Jordi Pascal, va recordar ahir durant la presentació de la competició el compromís de l'ens amb l'ecologia i els vehicles elèctrics tot recordant els acords amb FEDA en aquest sentit i presentant la prova andorrana de l'Andros com l'única que acollirà la competició de vehicles elèctrics. Aquestes unitats tenen un motor elèctric de 122CV i un parell de 200NM, de propulsió, amb diferencial autoblocant i bateries de ió-liti. Pesen 800kg i equipen 300 claus.

Precisament en aquesta competició hi serà el pilot Franck Lagorce, l'únic que hi serà en la lluita pel títol tant en vehicles tèrmics com en elèctrics.

ELS FAVORITS / En tèrmics hi haurà 12 vehicles, entre els quals destaquen els favorits del Saintéloc Racing, que dirigeix Sébastien Chetail i que compta en les seves files amb l'actual campió, Jean-Philippe Dayraut (número 1), al volant d'un Mini Countryman que comparteix amb Ludovic Gherardi. En tot cas, hi haurà emoció fins dissabte al vespre.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT