PUBLICITAT

La corba 'joker', un invent per garantir l'espectacle a les G.Series BPA 2014

  • Ubicada al final de la parabòlica,els pilots hauran de superar-la una vegada en algunes carreres
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una de les carreres de la sisena i última prova de les G.Series 2013 Foto: JAS

si a principis de desembre l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) va fer públic el calendari de les G.Series BPA 2014 sense detalls, a falta de tres setmanes per a la disputa de l'assaig general o G.0, l'entitat que presideix Enric Pujal va avançar ahir algunes de les novetats que garantiran un major espectacle que en edicions anteriors.

La més destacada és la de la creació de la batejada com corba joker, ubicada al final de la parabòlica. Adoptant una de les característiques de les competicions de rallycross, en algunes si proves –l'organitzador ho anunciarà oportunament en funció de la climatologia o visibilitat– els participants hauran de passar només una vegada obligatòriament en la sèrie 2 i la final. D'aquesta manera s'aconseguirà establir un hàndicap que iguali les oportunitats dels participants, ja que el moment de pas per aquest revolt ho decidirà cada pilot segons la seva estratègia. Aquesta particularitat afectarà a totes les categories i provocarà una nombrosa alternança de posicions en les classificacions que no es definiran fins les últimes voltes de les carreres.

La longitud de la pista amb en el tram de la corba joker és superior a la de la pista principal, fent augmentar el temps per volta en uns 3 o 4 segons, la qual cosa aportarà tocs d'emoció cada vegada que la superi un dels cotxes que lluiten en els llocs de privilegi.

Les nevades i el notable descens de les temperatures en els darrers dies han permès a l'ACA dissenyar la base de la pista de gel del Grandvalira Circuit del Pas de la Casa contemplant una major amplitud en algues revolts, cosa que permetrà que quatre de les curses puguin disputar-se en el sentit habitual –amb la recta de meta en lleugera pujada– i les altres dues en sentit contrari.

‘THE DUELO' / Una alta fórmula nova per incrementar l'espectacle serà el The Duelo, un curiós colze a colze entre dos pilots en cotxes amb xassís tubular, carrosseria de fibra i motor 1.300 c.c. similar a aquest efecte per PCR Sport. Aquest enfrontament serà de caràcter amistós, entre carrera i carrera de les G.Series.

NOVA UBICACIÓ DEL PÀDOC / A banda de l'espectacle, l'ACA també ha tingut deures al circuit, amb la finalitat d'oferir més comoditat i agilitat en l'accés dels pilots a la pista. Per això s'ha canviat la zona del pàdoc dels equips de 4RM per reubicar-la en la part superior del circuit, al costat de la pista perquè els pilots puguin apurar fins l'últim moment qualsevol tasca de mecànica.

Les sis proves de les G.Series 2014 es disputaran entre gener i febrer i la G.0, el 21 de desembre.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT