PUBLICITAT

Les últimes proves

  • El pilot assisteix a París a la presentació del Dakar després de ser el dia anterior a Itàlia retocant el buggy
R. MORA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Llovera, envoltat dels membres de l'Escuderia del Cor, ahir a París Foto: SPAG

Dimarts era a Itàlia provant per primera vegada el buggy que portarà al Dakar 2014, i ahir dimecres Albert Llovera era a París en la presentació oficial de la competició, amb pilots convidats com Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah i també el resident Cyril Despres. Aquesta passada nit ja ha dormit al Principat, d'on marxarà cap a Rosario (Argentina), cita de la primera etapa, a final d'any o ja el dia 1 de gener. Per davant tindrà 9.374km dels quals 5.522 seran cronometrats, i al volant d'un vehicle que és un desconegut per ell. «Res a veure amb el que he conduït fins ara», confirma. A Itàlia, sota la pluja i amb l'asfalt moll i el terra fangós, les proves han estat mínimes en quilometratge –amb prou feines cinc quilòmetres–, però suficients en el treball de millora de la seva posició dins de l'habitacle, fonamental per superar les llargues jornades al desert.

El buggy de l'equip MD d'Albert Llovera es va acabar de pintar ahir, i avui mateix embarca amb tot el material cap a Argentina, on comença la competició a Rosario, el 5 de gener. L'andorrà no tornarà a provar el vehicle, i d'aquesta manera, com li han dit des de l'equip, «ja tindràs temps de fer el rodatge en les primeres etapes». La primera, 180km, però després 629km d'enllaç per completar una jornada de 809, i el segon dia, 765, dels quals 400 d'especial. I així, durant 13 etapes i més de nou mil quilòmetres. «Ho veig difícil», assegura el pilot del Principat, que té com a primer objectiu «acabar».

ELS RETOCS AL BUGGY / El treball de camp que ha fet Llovera a Itàlia ha servit per fer alguns retocs en el vehicle per tal que s'adapti una mica a la conducció i a les particularitats d'un pilot com Albert, en cadira de rodes. «És un vehicle ample, alt, amb un habitacle petit. És estrany, però és qüestió d'acoblar-se. És un habitacle en què vas assegut molt alt, i es mou molt», afirma, i explica que el que ha buscat és poder tenir una conducció còmoda: «Hem intentat que el cotxe acceleri amb un tacte més agradable i no tan dur com per exemple l'Abarth, perquè si no baixo molt el meu rendiment». Segons el pilot, això s'ha assolit «bastant bé», però també s'han mirat amb cura els frens. Tots els pilots de competició condueixen sense servofrens –sistema que permet al pilot fer menys esforç a l'hora de frenar–, però Llovera l'ha d'utilitzar. «Jo necessito aquesta ajuda», assegura, «i els hem regulat bé».

SAINZ L'ACONSELLA ANAR CÒMODE / Llovera no ha pilotat mai un buggy, i és per això que tots els consells són benvinguts. L'espanyol Carlos Sainz, que sap què és competir amb un bòlid com aquest, ha aconsellat l'andorrà que segui el més còmode possible dins de l'habitacle. «El que volem és que no ens molesti res, ni el cinturó, ni el casc, que estiguem a gust perquè són molts dies de competició i són etapes molt llargues».

MD: CINC BUGGIES I DOS COTXES RÀPIDS / L'equip MD amb què corre Llovera competirà al Dakar amb cinc vehicles. A més d'aquest cinc, els hi acompanyaran dos més que s'anomenen cotxes ràpids. Un anirà amb el primer classificat, i l'altre tancant amb l'últim de l'equip. Preocupa una mica les dues etapes marató que l'organització a preparat i que per a Llovera serà una dura prova en meitat del desert, sense cap assistència.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT