PUBLICITAT

Air Andorra vol iniciar la ruta BCN-La Seu l'estiu vinent

  • La intenció és fer cinc vols diaris amb avions de 48 places
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una avioneta a l'aeròdrom de la Seu Foto: TONY LARA

La companyia aèria Air Andorra, amb capital andorrà i creada legalment aquest estiu, vol iniciar la seva activitat l'estiu vinent. Concretament, la voluntat és començar amb la ruta Aeroport del Prat-Aeroport la Seu d'Urgell, un cop aquest darrer estigui totalment operatiu per acollir vols comercials.

La companyia aèria, liderada entre d'altres pel propietari dels grans magatzems Pyrénées, Patrick Pérez, volarà amb avions amb una capacitat per a 48 places, tant en direcció la Seu d'Urgell com en direcció Barcelona. Volen oferir fins a cinc vols diaris ja a partir dels mesos estivals del 2014, segons va informar ahir el mitjà de comunicació Expensión.

Air Andorra, amb seu social al Prat de Llobregat, està formada per capital andorrà i també català, amb un capital social de 100.050 euros. Segons l'informe mercantil de l'empresa, que data del passat mes d'agost, el seu objecte social és «la realització de totes les activitats i operacions de trànsit aeri, regular i no regular amb aeronaus, de persones, maletes, mercaderies, passatgers, càrrega i correu, tant per compte propi com per a tercers».

A més de Patrick Pérez, al consell d'administració d'Air Andorra hi figuren d'altres noms d'andorrans com Joaquim Miró, de Tag Systems, i Francesc Xavier Babot.

Acord per A vols comercials / La Generalitat, que és la propietària de la infraestructura aèria alturgellenca, el ministeri de Foment espanyol, el Govern andorrà, i finalment l'ajuntament de la Seu van tancar un acord el passat més de setembre per potenciar l'aeroport de la Seu. La voluntat és convertir l'actual aeròdrom en una infraestructura que aculli vols comercials a partir de l'estiu vinent.

Actualment l'aeròdrom és d'us privat. La inversió necessària per adequar la infraestructura és de vora un milió d'euros i serà íntegrament aportada pel Govern català. És necessària la dotació de mitjans per al servei d'extinció i salvament, la inversió en equips de seguretat, la instal·lació d'una estació aeronàutica automatitzada, el procés per a la implantació d'un servei d'informació en vol en aeròdrom (AFIS) i un estudi de seguretat associat a la disponibilitat de l'AFIS.

Pel que fa a l'Executiu andorrà, de moment, no té previst fer-hi cap aportació econòmica.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT