PUBLICITAT

Llovera torna al Dakar

  • Gràcies al suport de Nasser Al Attiyah i Qatar, el pilot andorrà pilotarà un Buggy Optimus MD
RAFA MORA
ESCALDES-ENGORDANY

un home com Albert Llovera, que va cremant etapes, necessitava tornar al Dakar. Després de la seva experiència de 2007 a la cursa més dura del món dels ral·lis, ha competit al Mundial, ha estat campió d'Espanya de ral·lis de terra, i des de fa tres anys que batalla per poder tornar a sentir el desert sota el seu seient al volant d'un cotxe. Als Jocs Olímpics de Londres 2010, quan el pilot andorrà va anar a veure en directe la participació de la seva filla Cristina als 100 metres d'atletisme, va coincidir amb Nasser Al Attiyah, i aquí es va obrir la porta definitiva. En la pròxima edició del Dakar, que comença el 5 de gener, aquest esportista incansable tornarà a tenir els nervis a flor de pell als comandaments, en aquest cas, d'un buggy Optimus MD, i amb el suport de la marca Qatar. El cost de l'operació ha corregut a càrrec d'Al Attiyah i els qatarís.

Lucas Cruz és el copilot d'Al Attiyah i també és excopilot de Llovera. Aquesta és la connexió fonamental per entrar en el projecte, unida a una idea inicial de Cyril Despres, que va contactar amb l'andorrà per veure si podia formar part del projecte d'MD, que s'autoanomenen Escuderia del Cor per un projecte que pretén fer fins a 100 operacions de cor a nens en els pròxims quatre anys. Amb molta feina al darrera, va ser a partir de les converses de l'estiu de 2010 a Londres quan les ganes de l'andorrà i el seu treball de camp viatjant per tota Europa per aconseguir tancar acords van començar a fer possible el somni. «El meu objectiu és acabar, però si puc estar el més davant possible, ho fare», assegura el pilot, que competirà en la categoria absoluta.

DESCARTATS JEEP I MITSUBISHI / En el transcurs de la maduració de la idea de Llovera de ser al Dakar han passat per les seves mans fins a tres projectes. L'últim i definitiu ha estat el d'MD, però abans Al Attiyah li va proposar córrer amb un Jeep. La reunió a Torí amb els encarregats de la marca no va anar del tot bé, i així després va sorgir una altra opció, Mitsubishi Itàlia (Ralliart). «No em va convèncer perquè això era córrer altra vegada amb un T2, una pick up», i va ser precisament en la seva primera i única vegada que va ser al Dakar quan va conduir aquest tipus de vehicle. «La conducció del buggy m'atreia molt més», va confessar ahir Llovera.

LES ESPECIFICACIONS DEL BUGGY / L'equip MD Rallye Team ha estat finalment amb qui Llovera ha treballat per enllestir el vehicle. Els seus components comencen per un xassís multitubolar de 1.380kg de pes, 350 cavalls de potència i 6.200 centímetres cúbics. «Una passada», afirma el pilot. No és per menys, perquè aquest motor i les exigències d'una cursa com el Dakar fan que el dipòsit de combustible arribi als 320 litres. A més, al pes del buggy s'hi han d'afegir els 70kg dels comandaments especials que necessita Llovera per pilotar. Aquest vehicle de propulsió –tracció al darrera– serà el company de feina durant les 13 etapes de la cursa sud-americana. No és un vehicle que tingui una alta punta de velocitat, perquè no supera els 200km/h –es queda en uns 185km/h–, però té un potencial important. Llovera destaca, a més, que la seva conducció serà menys agressiva que la d'un vehicle més normal gràcies als grans esmorteïdors.

OBLIDADA LA CITA DE 2007 / Aquest 2014 farà set anys des que Albert Llovera va debutar al Dakar, quan encara la cursa de les dunes i les espectaculars imatges des de l'helicòpter transcorria per Àfrica. Aquell 2007, quan Llovera va haver d'abandonar en la 6a etapa per problemes mecànics, el pilot andorrà era als comandaments d'un Isuzu D Max GT, una pick-up que en res se sembla al buggy d'aquest 2014. Llavors portava el dorsal 371 i per a aquest 2014 encara no sap quin serà el número que posarà al seu bòlid.

L'AGENDA NOMÉS PENSA EN EL DAKAR / Llovera té el pròxim cap de setmana una cita important, el Ral·li d'Almeria, a Seron, on competirà en aquesta prova puntuable del Campionat d'Espanya de ral·lis de terra. Les seves opcions al Grup N per ser al capdavant i revalidar el títol de 2012 són remotes, perquè el seu rival, Alfonso Viera, hauria de no puntuar i l'andorrà guanyar-ho tot. En tot cas, la seva presència a Almeria promet espectacle.

Just després de la cita andalusa, Llovera conduirà directe fins Normandia, on l'equip MD estarà esperant-lo per veure si pot provar l'Optimus. Es presenta complicat, perquè allà no hi ha condicions de sorra i, de fet, està plovent molt aquests dies i no seran les millors condicions. És molt possible que l'andorrà arribi al Dakar amb poc rodatge, però des de l'equip l'han insistit en què tindrà temps per habituar-s'hi.

ARRENCA EL 5 DE GENER A ROSARIO / El Dakar 2014 començarà a Rosario (Argentina) el pròxim 5 de gener, per finalitzar a Valparaíso el dia 18, després de 13 etapes i un dia de descans, que està previst per a l'11 de gener a la localitat de Salta.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT