PUBLICITAT

Menys sinistralitat gràcies als radars de tram

  • Balanç «satisfactori» del primer any dels semàfors regulables
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Centre Nacional del Trànsit a l'Àrea de Mobilitat, ahir a Andorra la Vella Foto:

Els sistemes de control de velocitat són, segons l'Àrea de Mobilitat, un dels avenços que han permès «millorar molt» la seguretat de la xarxa viària. Segons va explicar el director del departament de Protecció Civil i Emergències, Francesc Areny, la implantació dels radars de tram que incorporen sensors d'entrada i sortida dels túnels de les Dos Valires i del Pont Pla permeten controlar la velocitat mitjana dels vehicles i fa que durant tot el recorregut els conductors no puguin superar la velocitat marcada.

Amb aquestes mesures, va dir Areny, s'ha «reduït la sinistralitat» i «pacificat el trànsit». Això, segons el director de Protecció Civil, «vol dir que tenim molts menys incidents i moltes menys intervencions». Tot i que va assenyalar que els sistemes fa poc temps que funcionen i encara no disposen de dades, en els trams regulats amb aquest sistema hi ha «molt poques incidències».

Una altra eina que es veu de forma positiva són els semàfors regulables. Fa aproximadament un any es van instal·lar a la Massana i al mes d'octubre es va licitar la instal·lació d'aquests senyals a l'avinguda de Santa Coloma, va recordar a l'ANA Areny. A la Massana, segons el director del departament, el resultat és «totalment satisfactori». A més, amb el concurs per instal·lar els semàfors de Santa Coloma s'inclou la compra de dues càmeres que es podrien ubicar als senyals d'aquesta avinguda però també als de la Massana o en qualsevol semàfor «per captar les imatges dels vehicles que passen el semàfor en vermell». D'aquesta manera, els vehicles que passin un d'aquests semàfors en vermell serien fotografiats «el que suposa una sanció de retirada del permís de conduir» durant quinze dies, va recordar.

defensa de les rotondes / Per últim, Areny va defensar la construcció de rotondes per «eliminar girs a l'esquerra», sobretot en els punts més sensibles. A més, va considerar que «agilitzen la circulació».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT