PUBLICITAT

El Comú d'Escaldes agraeix la col·laboració de la parròquia

  • CarlemanyCalidae vol tancar l'avinguda només puntualment
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge de l'Avinguda Carlemany durant la Nit Vivand, el passat 12 d'octubre. Foto: COMÚ ESCALDES-ENGORDANY

Aquesta tardor ja han estat dues les nits de compres organitzades a la parròquia d'Escaldes-Engordany amb èxit de participació i afluència turística. La primera, encapçalada pel comú, la segona, dins de l'esdeveniment Andorra Shopping Festival organitzat per Andorra Turisme.

A través d'una carta els cònsols de la parròquia, Trini Marín i Marc Calvet, van voler agrair a tots els establiments la seva participació i col·laboració en l'esdeveniment de la Nit Vivand el passat 12 d'octubre. La cònsol major també va opinar que la Night Shopping va ser positiva, amb molta afluència de gent; de fet, a mitja tarda els aparcaments de la parròquia eren tots plens, com també va passar a Andorra la Vella.

En comparació al primer esdeveniment, aquesta vegada «s'ha treballat durant tot el dia», va explicar Marín, mentre que en l'anterior ocasió es va concentrar tot a partir de la tarda. Una altra diferència és que al Shopping Festival hi va haver més turistes, mentre que el passat 12 d'octubre, en no haver-hi pont, hi havia més gent del país.

Sigui com sigui, Marín creu que la Night Shopping «s'ha de tornar a repetir». Ara bé, no massa sovint «perquè sinó la gent se'n cansa». És per això que l'aposta d'Escaldes-Engordany passa per dissenyar de manera conjunta amb Andorra Turisme una programació d'aquest tipus d'esdeveniments per al 2014.

NOMÉS AMB AFLUÈNCIA TURÍSTICA / L'Associació CarlemanyCalidae aposta per tancar l'avinguda només en moments de màxima afluència turística, tal i com van informar ahir. En aquest sentit, van recordar en un comunicat que van intentat arribar a un consens amb el comú per assolir una solució mixta però que no ha estat possible. A més, des de l'Associació consideren que l'èxit de la Shopping Night referma la seva idea que la «conversió per a vianants de l'avinguda Carlemany només té sentit com una eina més de dinamització».

CarlemanyCalidae va ressaltar que l'èxit de la Shopping Night es deu al fet d'haver-la celebrat en un període de màxima afluència turística i a la coordinació dels comuns d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. En aquest sentit, l'Associació es pregunta per què no es pot seguir la mateixa estratègia que a l'avinguda Meritxell, és a dir, només tancar-la al trànsit en moments puntuals.

L'Associació va posar en relleu que l'èxit de la Shopping Night contrasta amb la resta de dies ja que consideren que mantenir tancada l'avinguda és «contraproduent» per als negocis de la zona, un fet que evidencia la necessitat de «trobar una solució mixta on siguin compatibles els vehicles amb els vianants».

D'altra banda, CarlemanyCalidae va informar que ha presentat a la Batllia les sis demandes corresponents als recursos d'alçada, després dels silencis administratius del Govern.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT