PUBLICITAT

El comerç i l'hoteleria satisfets per l'impuls d'Andorra Turisme

  • El tancament de Meritxell al trànsit no provoca cap problema major de circulació a la capital
  • Els comerciants celebren la unió de tots dos eixos comercials centrals i volen repetir
GLÒRIA GURDÓbr>ESCALDES-ENGORDANY
Periodic
Vehicles fent cua per sortir d'Andorra per la frontera del riu Runer, ahir Foto: TONY LARA

Hotelers i comerciants es mostraven satisfets ahir per l'arrencada de la campanya de promoció del novembre que concentra dues grans accions en dos caps de setmana. La primera va ser dissabte passat, i l'eix comercial d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany es va unir per a l'ocasió en una gran zona de compres per a vianants. Cal esperar que la propera animació al carrer programada per dissabte que ve, també pugui comptar amb les dues avingudes. Sigui com sigui, la presidenta de l'Associació de Propietaris i Comerciants de Meritxell (APCM), Sònia Yebra, va explicar que «estem contents, sense entrar en valoracions perquè encara és d'hora, hi hagut molta gent i les percepcions són de que la venda també ha seguit». No obstant això, va afegir que «aquesta setmana ens reunirem per veure si el pont ha funcionat millor que el de l'any passat». I va afirmar que «el shopping night de dissabte va ser una bona experiència, molt agradable, perquè veies la gent gaudint de l'espai i de les compres». Per tot plegat, va concloure que «si tot va bé aquest serà un tret de sortida per plantejar-nos altres coses».

De la mateixa manera, la presidenta de l'Associació Carlemany-Calidae, Esther Santuré, va reiterar que «el pont en general ha anat molt bé i considerem que el fet de fer una shopping night amb activitats és un bon reclam per al país perquè tothom se'n torna amb una bona percepció». Santuré va defensar que «hem demostrat que podem donar un valor afegit al comerç» però, va matisar que «accions com aquesta han de ser puntuals per no desvirtuar-les, perquè si les anem repetint no tindran sentit i arribarà un moment en què perdran l'encant i l'element sorpresa».

Santuré que és hotelera de professió també va defensar les previsions de la Unió Hotelera que «segur que s'han complert perquè hem tingut molta gent i tradicionalment aquest és un bon pont sobretot si falla el del Pilar». En quant a les compres es va mostrar optimista perquè «es veien moltes bosses i la gent sol venir a fer les compres per a la temporada d'hivern aquests dies».

Matisos / Tant Santuré com Anton Armengol, comerciant a l'avinguda Carlemany, van matisar que «obrint fins les 10 de la nit n'hi hauria prou, perquè l'afluència baixa a partir d'aquesta hora». Armengol va insistir en que «cal anar amb compte perquè podríem tornar a l'Andorra de fa quaranta anys i hi ha molta gent que no podria conciliar la vida laboral i la vida familiar». El tabaquer es va mostrar menys eufòric en quant a les vendes argumentant que «si tota la gent que circulava hagués gastat només 10 euros, el retorn hauria estat enorme, han estat les normals». No obstant això, va celebrar l'arrencada de la campanya ja que «fora de temporada d'hivern i d'estiu, l'afluència és d'agrair». I va felicitar els comerciants de Meritxell per haver-se unit a la zona per a vianants: «no tindria sentit que l'eix comercial estés partit en dos».

Prop de 45.100 vehicles / Des dijous passat fins ahir diumenge, 45.086 vehicles van entrar a Andorra, segons va informar Mobilitat. El trànsit va ser fluid fins i tot amb el tancament de Meritxell que va provocar més circulació a l'avinguda de Tarragona però cap retenció.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT