PUBLICITAT

La Poma de Muntanya neix amb l'objectiu de produir mil tones l'any

  • La fruita es va presentar a la Fira de Sant Llorenç de Morunys
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una plantació de pomeres a Sant Llorenç de Morunys Foto: ACN

Un grup de propietaris agrícoles de la Vall de Lord (Solsonès) acaba de crear la marca Poma de Muntanya, Biolord, amb l'objectiu d'introduir el cultiu de pomeres ecològiques a la zona de muntanya. La primera tona de pomes es va presentar aquest cap de setmana passat a la Fira d'Ous d'Euga de Sant Llorenç de Morunys, va informar ahir l'ACN. Un dels impulsors, Josep Pintó, va explicar que el repte és arribar a una producció de mil tones l'any 2020. El projecte vol dinamitzar l'economia del territori amb un producte que «es desenvolupa en plenitud a les zones de muntanya». Després d'avaluar els resultats de la plantació experimental que es va fer l'any 2009 al nucli de Llesp, a l'Alta Ribagorça, on es van plantar 11 varietats de pomeres i dues de pereres, vuit propietaris de finques del Solsonès van decidir tirar endavant plantacions de pomeres al nord de la comarca. El projecte s'inspira en l'experiència dels Alps italians i alemanys i el desembre de l'any passat es van plantar les primeres hectàrees, que ara donen els primers fruits.

També a la cerdanya i al pallars / Als vuit socis de la Vall de Lord se'ls han sumat dos més de la Cerdanya i un del Pallars per crear la marca Poma de Muntanya. Tots ells plantaran pomeres ecològiques «que necessitin el mínim tractament fitosanitari», va afegir Pintó argumentant que «el nostre objectiu és fer una producció ecològica de màxims, ja que no ens serveix fer un producte ecològic amb els criteris convencionals». Per aconseguir-ho, els productors aposten per varietats de poma noves que són resistents al motejat o clivellat, una malaltia fúngica important en el cultiu de les pomeres. Els productors calculen que les plantacions actuals donaran un rendiment de 240 tones de pomes l'any 2017. Amb tot, el seu repte és aconseguir que més propietaris agrícoles del Pirineu s'adhereixin a l'associació i arribin a una producció de mil tones el 2020. «La raó de fixar-nos una quantitat elevada és la de poder atendre el mercat perquè el mercat vol que l'atenguis durant tot l'any» va explicar Pintó. Els propietaris solsonins volen un producte de qualitat i, per aquest motiu, esperen comercialitzar-lo al mateix preu que la poma que prové dels Alps que es troba a les botigues a un preu d'entre dos euros i dos euros amb vuitanta cèntims, mentre que la de Lleida es ven a la meitat de preu. A més, els productors solsonins tenen la intenció d'abastir el comerç de proximitat i, d'aquesta manera, eliminar algun intermediari.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT