PUBLICITAT

Vallnord va ser la segona seu amb més audiència a redbull.com

  • Només superada per Val di Sole, Andorra es guanya un posicionament l'any del rècord de seguiment
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Els ?bikers', a tota velocitat poc després de la sortida del cross country, en la Copa del Món del juliol passat Foto: FONT: UNIÓ CICLISTA INTERNACIONAL

Red Bull és l'empresa audiovisual que ha tingut els drets d'emissió de la Copa del Món 2013 de la Unió Ciclista Internacional (UCI), com també la de l'any passat i l'audiència registrada en el seu web –redbull.com– ha situat Vallnord com a segona seu amb més audiència de les vuit que han format el calendari. Aquesta dada ratifica el posicionament que ha adquirit el Principat dins del món de la BTT en un esport que, almenys a internet, cada dia guanya més adeptes, superant les de Noruega, República Txeca, Escòcia, França, Alemanya i Àustria.

Segons les xifres globals de l'emissió al web Redbull.com al qual ha pogut accedir EL PERIÒDIC D'ANDORRA, les proves disputades a Vallnord van rebre un total de 330.459 visites, sumant les que es van dur a terme tant durant l'emissió en directe com en els vídeos posteriors i només l'estació italiana de Val di Sole ha superat aquesta xifra, amb 361.370. La tercera, molt lluny, va ser Hajfell (Noruega) amb 257.394 visites i la pitjor de les vuit amb 151.145 va ser Leogang (Àustria), curiosament el lloc de naixement de la beguda energètica que ha acabat convertint aquesta marca en tot un imperi. En el total de la temporada 2013, la xifra globals de visites ha estat d'1.938.774 i per tant les proves andorranes han estat seguides per un 17,04% dels usuaris que algun moment han visionat algun vídeo de la Copa del Món a redbull.com. En total han estat 1.261.492 visites en directe i 677.282 en diferit.

EL DESCENS, LA CARRERA MÉS SEGUIDA / La prova de Vallnord més seguida va ser el descens (DHI), amb 140.000 visites en directe i 58.000 posteriors, seguida pel cross country olímpic (XCO) masculí –42.000 i 33.000–, el femení –19.000 i 10.000– i per últim l'eliminator (XCE) amb 17.000 i 13.000, respectivament.

En la suma general de les vuit estacions i desgloçant les xifres per disciplines, el posicionament de Vallnord ja no és tan potent. En el DHI sí va ser la tercera més seguida amb 198.000, per darrere de la intocable Fort William (235.000) i de Val di Sole (215.000). Respecte a l'XCO va ser la cinquena més seguida amb 104.000, pels 145.000 registrats en la prova d'Albstadt (Alemanya) i en XCE va ser la quarta amb 30.000, gairebé la meitat d'Albstadt, que de nou va ser la que més interés va aixecar amb 50.000 entrades.

LES AUDIÈNCIES NO PARAN DE CRÉIXER / El 2013 ha suposat un rècord d'audiència a internet per a redbull.com en la Copa del Món UCI. El creixement de la BTT a nivell popular s'està veient reflectit també en el seguiment de les competicions. Aquest any Red Bull ha tinguit un seguiment total –com s'ha dit al principi d'aquest article– d'1.938.774 visites, un 34,3% més que l'any passat, que va tenir-me 1.443.817. L'evolució és meteòrica només en un any. També en directes i diferits el creixement és notori: de 997.211 als 1.261.492 en el live i de 446.606 als 677.282 en els vídeos posteriors.

En aquest augment s'ha de tenir en compte que al 2013 hi ha dues proves menys que fa un any. Una és el DHI, que malgrat tot ha patit un creixement del 22,9% (de 861.000 al 1.058.000 i l'altra és l'XCO, que ha evolucionat de manera més notòria amb un 41,72% (de 496.000 a 704.000). L'XCE continua sent la menys seguida pel públic, però també és la que ha anat més a l'alça amb un 104,7% (de 87.000 a 177.000); ha doblat les xifres.

Al 2015, quan Andorra acolli els Campionats del Món, el seguiment a internet es preveu molt superior. Sigui o no Red Bull la responsable dels drets, la màxima cita mundialista garanteix una major repercussió tenint en compte que s'afegirà la disciplina de trial i que s'hi veuran representants molts més països que en una Copa del Món. Així que el posicionament d'Andorra pot ser encara més gran i des de ja, que tot el Món sap on es celebraran els Mundials.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT