PUBLICITAT

2,26 milions per als serveis «Smart City»

  • L'aplicació per als comerços estarà a punt el mes de març
L. F. M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Foto: ANDORRA.IO

Dins els projectes destacats entre els quals treballarà Andorra Telecom hi ha el de l'Smart Country, al qual el pressupost «inclou les dotacions necessàries per fer front al desenvolupament de les iniciatives i projectes relacionats amb la implantació de serveis i prestacions Smart City/ Smart Country, com ara aplicacions per al turisme i el comerç sobre la nova xarxa Wifi pública, entre altres». Concretament, la partida prevista per a l'any que ve és d'1.260.000 euros, a la que cal sumar-li la de 2 milions prevista per al 2015.

Andorra Telecom ja fa mesos que treballa en el desenvolupament de la primera aplicació Smart Country, destinada al turisme i al comerç. El director d'Andorra Telecom, Jordi Nadal, va explicar a aquets rotatiu que la xarxa Wifi als eixos comercials «tenim previst finalitzar-la al novembre, de fet, el treball de camp ja està finalitzat», l'aplicació però «trigarà una mica més, arribarà al mes de març». Un cop estigui implantada, «caldrà explorar que els hi sembla als turistes, que els hi sembla als comerços i més endavant fer-ho comercial», va informar Nadal que va afegir que de moment «tots els pilots que estem engegant són per aprendre», ja que «ningú té un coneixement exhaustiu sobre com aniran aquests temes; els operadors petits ho provem amb els nostres mitjans».

L'APLICACIÓ / «L'aposta que hem fet és crear una aplicació pel turista i desplegar la xarxa wifi per tal que els turistes la puguin utilitzar. I anem a fer-ho de tal manera que el comerç hi surti guanyant i que el turista també. L'èxit de les coses és, normalment, quan tothom hi surt guanyant i el cost del servei es paga a gust, sigui el servei que sigui», així va explicar Nadal l'objectiu de l'aplicació.

El representant d'Andorra Telecom, Marc Ballestà, va ampliar la informació ahir a l'ANA i va explicar que l'aplicació, d'una banda, servirà als comerços i restauradors per trametre ofertes personalitzades als turistes, basades en la identificació del client. De l'altra, permetrà obtenir dades sobre els visitants per obtenir informació més segmentada i poder ajustar els productes o els serveis del país als hàbits dels turistes. En el primer cas, Ballestà va assenyalar que volen «donar una nova experiència i mantenir el nombre de turistes, que estiguin més temps i puguin representar una millora de l'economia andorrana». En el segon cas, Travis Rich, l'investigador del MIT Lab i director de tecnologia del programa Smart Country, va exposar que aquest sistema permetria aprofitar la capacitat d'Andorra com a laboratori per les seves dimensions per atraure investigadors i activitats de recerca, ja que les dades d'aquesta aplicació serien «un dels valors que només Andorra podria proveir» i, per tant, pot suposar un avantatge competitiu respecte d'altres ciutats com Berlín, Londres o Barcelona.

Tot i que de moment els usos d'aquesta aplicació i la informació que pot aportar se centren en els àmbits del comerç i el turisme, els desenvolupadors assenyalen que podria servir per exemple per adaptar els serveis públics com el transport o els horaris als hàbits dels visitants. En aquest àmbit hi ha diversos punts a tenir en compte, va admetre Rich. D'una banda, determinar quina informació pot aportar valor des del punt de vista científic i alhora com es gestiona de forma prou abstracta per mantenir la privacitat dels usuaris però mantenint la seva utilitat amb dades sobre la nacionalitat, les preferències de restaurants o d'activitats, per exemple.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT