PUBLICITAT

Una salut de ferro

  • El BC Andorra continuarà amb River fins el 2015 i no para de créixer mentre la crisi afecta els altres clubs
IVÁN MOURE
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Els jugadors del BC Andorra es passegen pel centre comercial de River després de la presentació de l'equipació oficial d'aquest curs i de la signatura de la renovació del patrocini, ahir Foto: ÀLEX LARA

La temporada 2012-2013 ha exemplificat a través dels ascensos i descensos de l'ACB i l'Adecco Or que el bàsquet espanyol està immers en una crisi econòmica com una catedral. Ford Burgos i Lucentum Alacant es van guanyar a les pistes el dret a jugar aquest curs en l'elit però la falta de recursos econòmics no li han permès. De fet l'equip valencià ha deixat de ser un equip professional, sent l'exemple més extremadament negatiu de com està afectant la crisi a Espanya. El River és l'antítesi. Un cas apart. Mentre tothom passa penúries, el club que presideix Gorka Aixàs no para de créixer en absolutament tots els aspectes. Ahir es va poder rubricar per enèsima vegada que té una salut de ferro.

Si fa dues setmanes el BC Andorra va presentar MoraBanc com el nou espònsor principal afegint-se a River, ahir el club i el centre comercial van estirar el contracte de patrocini per un any més, fins el 2015, sempre i quan continui a LEB. Sinó, totes dues parts estan predisposades a renegociar les condicions.

Aixàs no va amagar estar «més que satisfet» per ser un cas apart en el món del bàsquet actual: «A Espanya estan canviant els patrocinis. Les institucions públiques estan tancant l'aixeta i nosaltres a Andorra, a dia d'avui, som una excepció. Com també en el recolzament privat, que també ens està funcionant». És més, el River MoraBanc té ara mateix una dependència dels ens públics d'un 59% i l'altra 41% pertany a privats. «I encara es pot millorar», va autoexigir-se un Aixàs que va admetre que el mecenatge esportiu podria millorar aquest percentatge: «Fa anys que demanem que s'apliqui a Andorra. Aniria molt bé per tenir la mínima dependència institucional».

1.145 SOCIS / És evident que el BC Andorra ha aconseguit revifar la passió que existia al Principat als carrers en l'època dels 90 amb el Festina. Perquè a nivell social també està evolucionant d'una manera que ni el propi club esperava. Així ho ha dit la campanya posa't còmode que buscava trobar un seient fix per a cada soci. 570 tindran butaca numerada, però és que s'ha passat de tenir 822 socis a 1.145. 323 més que al 2012, el que suposa un increment del 43%. «L'objectiu d'arribar al miler de socis està més que superat.

Dels 570 localitats que s'han reservat, 200 pertanyen a la zona A, 297 a la B, 78 a la C i 95 a la D. A més per a aquest curs s'han creat les llotges a peu de pista. Un total de 12 mòduls dels quals no en queden gaires lliures. River, MoraBanc, Molines Patrimoni, Pasteur, AnyósPark, Naturlàndia i l'empresa de seguretat GSM tenen el seu espai privat ja reservat fins a final de temporada.

Aixàs va desviar la mirada a la parcel·la esportiva per tractar de trobar una explicació al secret del River per continuar creixent: «Tot és fruit del bon afer de l'equip durant la campanya passada, que ha generat il·lusió i confiança».

Precisament el vestidor va posar la cirereta del pastís a l'acord d'ahir entre el club i River, que es va signar al centre comercial. Tots els jugadors es van fer la foto de família amb la nova equipació, que tal i com va avançar EL PERIÒDIC la setmana passada, es podrà comprar al propi centre comercial o els dies de partita casa, al Poliesportiu. Perquè malgrat que tot vagi sobre rodes, el club no para de reinventar-se. Així és que aquest any ha augmentat el pressupost fins els 900.000 euros.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT