PUBLICITAT

Inversió d'11,7 milions per a una temporada que es preveu positiva

  • Despesa sobretot en canons de neu: un centenar a Grandvalira i una vintena a Vallnord
  • Andorra Turisme aporta 2,5 milions per a la promoció, que per primer cop arriba al Brasil
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Compte enrere per a l'inici de la temporada d'esquí. Queden 40 dies per a la seva obertura, sempre i quan la neu sigui benevolent amb les muntanyes andorranes. En total, els dos dominis, Vallnord i Grandvalira, han realitzat una inversió d'11,7 milions per a posar a punt les instal·lacions cara la nostra temporada. En el cas de Vallnord és un pressupost que es manté respecte a l'any passat, mentre que en el cas de Grandvalira representa 2,5 milions d'euros més d'inversió. Tot està apunt per una temporada que arrenca amb optimisme, gràcies sobretot al bon regust que va deixar l'anterior.

«Hem fet una aposta forta per invertir en infraestructures. Ara era el moment si volem seguir creixent», va manifestar la directora de Grandvalira-Nevasa, Núria Tarré. En total són 8,7 milions d'euros, que s'han destinat sobretot a condicionar les pistes Àliga i Riberal per acollir la Copa d'Europa i de la Copa del Món de quilòmetre llançat. I l'altra gran inversió, concretament de 2,1 milions, és per a la innivació: 68 canons nous i 35 renovats per reduir la despesa energètica. Un centenar de nous ginys que permeten garantir la producció de neu en el 65% del domini –l'any passat la xifra era del 70.

En el cas de Vallnord, la inversió és més discreta. Tres milions d'euros, una «xifra continguda», va reconèixer el director del domini, Martí Rafel, recordant que les grans inversions ja es van fer en anys anteriors. S'han instal·lat 19 canons a la Coma per acollir la Copa del Món de bordercross i també s'ha fet un important esforç per millorar la restauració, va voler destacar Rafel.

Hi ha, paral·lelament, una vessant menys tangible en el que les estacions també hi han dedicat grans esforços aquesta temporada. Parlem de les noves tecnologies. Totes dues renoven les seves aplicacions per a smartphones, fent-les més atractives. En el cas de Vallnord, tal i com va explicar Rafel, aquesta app permetrà informar-te de la millor opció de circuits per anar a un punt concret en funció del teu nivell. D'altres aspectes destacats relacionats amb les noves tecnologies són quatre càmeres en alta definició que ha instal·lat Grandvalira a les seves pistes o la renovació de la seva pàgina web.

Paral·lelament, totes dues estacions proposen diverses novetats cara aquest hivern pensant en l'esquiador, però també més enllà de la pràctica d'aquest esport. Per exemple, Grandvalira ha millorat la zona infantil de Grau Roig (perquè es vol «focalitzar en el sector familiar», incorpora classes de competició per a esquiadors més experienciats, classes de freeride, permetrà fer barranquisme a la neu i circuits de raquetes, i s'adequa la terrassa de l'Abarset també per a celebrar-hi festes, entre d'altres.

Anant ara a Vallnord, destaca, entre d'altres, l'acord amb una empresa especialitzada per crear esdeveniments musicals de nivell a Arinsal (sota el concepte Ski&Dance).

Cap al mercat brasiler / A la presentació realitzada ahir al Museu de l’Aigua d’Escaldes també hi va assistir el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. La societat ha realitzat una inversió de 2,5 milions. Amb aquets diners es farà promoció a mercats pròxims com Espanya i França, tot i que també a al Regne Unit, Benelux i Rússia, entre d’altres. Budzaku va voler destacar, pel que fa al mercat rus, que l’any passat per primer cop va superar a l’anglès en nombre de visitants, i que es tracta d’un mercat que s’ha de potenciar també durant l’estiu.
Finalment, Budzaku va informar que, com a novetat, es farà una acció promocional al Brasil, «un país que està de moda». S’aprofitarà el vol directe Sao Paulo-Barcelona de Singapore  Airlines.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT