PUBLICITAT

La 'X' compleix 10 anys

  • L'any 2003 s'unien les estacions Pas de la Casa-Grau Roig i Soldeu-El Tarter sota la marca Grandvalira H Durant aquesta dècada s'han venut 15,2 milions de dies d'esquí
C. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Foto: EL PERIÒDIC

Fa tot just deu anys naixia el concepte Grandvalira. Era un 16 d'octubre del 2003 quan encaixaven les mans els seus impulsors, entre ells Conrad Blanch, per Ensisa, i Joan Viladomat, per Saetde. Representava la unió de dues societats, Pas de la Casa-Grau Roig i Soldeu-El Tarter. D'aquesta manera, s'unificaven en una marca que esdevindria a partir de llavors de les més potents d'Andorra, també en la seva projecció a l'exterior, convertint-se en l'estació d'esquí més gran del sud d'Europa.

Ahir Núria Tarré es va encarregar de resumir en xifres aquesta dècada d'història de Grandvalira. En total s'ha fet una inversió de 93,2 milions d'euros i s'han venut 15,2 milions de dies d'esquí, o el que és el mateix, una mitjana d'1,5 milions de dies esquiables per temporada.

Gràcies a aquestes xifres, «hem aconseguit situar-nos en el 16è lloc del rànquing d'estacions amb més dies d'esquí del món», segons l'estudi que anualment elabora el consultor suís especialitzat en turisme de neu, Lauren Vanat.

Però aquesta no és l'única celebració que coincideix amb la temporada 2013-2014. I és que també fa 50 anys de l'inici de l'activitat a la societat Ensisa, concretament de la inauguració de l'explotació de l'estació de Soldeu. Tarré va assegurar ahir que s'estan preparant uns actes especials que commemoraran aquesta efemèride.

Amb tot, però, el punt de partida de Grandvalira i de la seva marca X encara es remunta uns anys més enrere. Va ser el 1957 quan començava la seva activitat l'estació del Pas de la Casa.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT