PUBLICITAT

Meritxell serà per a vianants durant un dia pel pont de Tots Sants

  • Els comerciants són favorables a la iniciativa de limitar la circulació a l'avinguda i aprofitar la cita
  • Les botigues de tot el territori podran obrir fins a la mitjanit el proper dissabte, 2 de novembre
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
La part baixa de l'avinguda Meritxell amb un sol sentit de circulació i molts turistes fent compres aquest estiu Foto: TONY LARA

L'Associació de Comerciants i Propietaris de l'Avinguda Meritxell (ACPM) treballa per poder tancar l'avinguda a la circulació total o parcialment per al shopping night de dissabte, 2 de novembre, que Andorra Turisme organitza a tot el territori en el marc de la campanya Andorra Shopping Festival. La presidenta de l'ACPM, Sònia Yebra va avançar ahir que «els associats veuen amb bons ulls sumar-se a la campanya i seria una oportunitat per convertir l'avinguda en una zona per a vianants aquesta nit i aprofitar bé la dinamització que ens proposa Andorra Turisme». Yebra va argumentar que «la iniciativa també permetria fer una mena de prova per prendre decisions de cara al futur». I va afegir que «a partir d'aquí podrem valorar, però cal que primer ens hi sumem».

A més, la presidenta de l'ACPM va reconèixer que «en l'última animació de Vivand es va veure molt clar el trencament d'afluència de públic entre la zona per a vianants i la que ja no és, l'avinguda Meritxell, a partir del carrer de la Unió». I va exposar que «tenint un eix comercial tant important seria una llàstima que el país no l'aprofités de cara al proper pont de Tots Sants i del shopping night del dia 2 de novembre». I tot i que la primera prova per convertir la part alta de Meritxell en un sol sentit de circulació va ser rebutjada per uns quants comerciants de la zona, es va mostrar optimista de cara a l'imminent dinamització de començaments del mes que ve.

Embelliment de Meritxell / Yebra va afegir que tot i que la prova no funcionés «no s'ha de deixar passar el temps» i va assegurar que «els comerciants de Meritxell continuem insistint prop del Comú d'Andorra la Vella per fer millores a l'eix comercial». No obstant això, va reconèixer que «el què ens han presentat fins ara com a projecte d'embelliment no ens agrada, però no l'hem aparcat». En quant a les accions concretes que defensen els comerciants de l'eix comercial de la capital, Yebra va reiterar que «reclamem el mateix de sempre, que ens arreglin tota l'avinguda creant més zones verdes i una millor il·luminació». I va insistir en que «sobretot a la Rotonda que podria ser una gran plaça i és un espai perdut».

Una campanya engrescadora / Yebra va tornar a defensar l'última campanya d'Andorra Turisme per dinamitzar el comerç assegurant que «el canvi d'estratègia del ministeri ha estat apreciat perquè la campanya està més orientada a les compres, adequant l'espai perquè la gent gaudeixi i es trobi com a casa seva». Una opinió que també va compartir el vicepresident de la FACA, Antoni Miralles que va defensar la campanya d'Andorra Turisme com «a pas important per intentar dinamitzar el comerç». Miralles va lloar els esforços per «fer tallers amb l'objectiu d'unificar els aparadors d'acord amb el lema de la campanya, cal aprofitar-ho i fer les coses millor» va afegir. I es va felicitar pel fet que els comerciants se la puguin fer seva. «És interessant que cada comerciant dinamitzi la venda, fent les pròpies promocions i ofertes» va dir i va afegir que «és una oportunitat per explicar una nova història enllaçada amb la del Govern».

A més, també va incidir en la implicació d'Andorra Turisme: «notem que estan disposats a treballar i fan una veritable campanya de comunicació dirigida al negoci i al comerç». I va preferir la formació per als comerciants al sorteig de les altres edicions. «Celebrem fer atractius tots els negocis tot integrant el missatge de la campanya de comunicació» va explicar. Miralles va concloure que «ells comuniquen, l'eix comercial ja hi és i nosaltres tenim les eines perquè tot això funcioni». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT