PUBLICITAT

La facturació a Naturlàndia creix un 47% respecte a l'estiu passat

  • De les 90.000 persones registrades entre juny i setembre, la meitat va visitar el parc d'animals
  • El canvi de l'empresa auditora és un canvi «natural i sa després de sis anys», diu la cònsol
CLARA GARNICA
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Gil fa el balanç de la temporada, ahir a la Cota 2.000 de Naturlàndia Foto: ÀLEX LARA

Naturlàndia ha tancat la temporada d'estiu amb unes xifres que criden a l'optimisme, almenys si es comparen amb les registrades l'any passat. Tal i com va informar ahir la cònsol de la parròquia laurediana, Montserrat Gil, l'increment de visitants durant el juny, juliol, agost i setembre ha estat del 23%, que en xifres es tradueix en 90.000 persones, és a dir, 18.000 més que al 2012. Aquest augment ha permès, en conseqüència, augmentar la facturació del parc. S'ha aconseguit millorar les xifres en 300.000 euros, arribant als 900.000 euros de facturació. L'increment ha estat del 47%.

Les dades permeten resumir la temporada estival com «bona», va assegurar Gil. I més tenint en compte que ha coincidit amb el repte de posar en marxa el parc d'animals. De fet, aquesta nova activitat d'oci instal·lada a la Cota 2.000 és una de les protagonistes de l'augment de visitants, tenint en compte que de les 90.000 persones que han passat pel parc de juny a setembre, la meitat han fet estada al parc d'animals. Per tot, es reforça la idea que aquesta instal·lació es converteixi en el «motor econòmic» de la parròquia i en «un referent als Pirineus», va manifestar Gil.

La responsable comercial de Naturlàndia, Vicky Grau, va desglossar aquest balanç estival, informant que el mes de setembre ha estat el més rellevant en comparació a l'estiu passat. Durant aquests 30 dies l'increment de visitants ha estat del 39% . El juny i el juliol els increments van ser més tímids, del 15 i el 17% respectivament. Amb tot, l'agost segueix sent el mes fort: 50.000 persones van passar per Naturlàndia, un 23% mes que l'agost del 2012. D'altra banda, les previsions apunten que la línia ascendent es mantindrà aquest octubre, va assegurar Grau.

En general, el perfil de visitant de Naturlàndia és de fora d'Andorra i de proximitat, és a dir, de Catalunya, seguit del País Valencià i de Madrid. En aquest sentit, ha ajudat la campanya publicitària de 40.000 euros –20.000 els va aportar Andorra Turisme–, que es va fer a la ràdio catalana.

Grau també va informar que ha crescut considerablement l'estada mitjana dels visitants de Naturlàndia. Concretament, s'ha passat de les cinc hores a 1,2 dies, gràcies sobretot a la bona rebuda que han tingut els paquets que inclouen allotjament a Conangle. Finalment, va assegurar que la satisfacció del client és molt elevada, tenint en compte les enquestes que han realitzat, i que d'aquestes només el 0,04% s'han queixat per alguna incidència al parc d'animals. Una situació que Gil va reconèixer ahir que cal millorar. De fet ja s'han posat mans a l'obra: el proper 15 de novembre arribaran 25 animals nous al parc.

Paral·lelament, i cara la temporada d'hivern, Grau va avançar que s'ha decidit optar per un canvi de tarifes pel que fa a l'entrada al parc. Així, hi haurà una entrada única per fer ús de totes les instal·lacions i atraccions de Naturlàndia, també el parc d'animals. S'ha optat per pujar l'actual preu de l'entrada única dels 24 als 28 euros. Es tracta d'unes tarifes que ja es mantindran per a l'estiu vinent.

UN CANVI NATURAL D'AUDITORIA / La bona temporada d'estiu coincidint amb l'obertura del parc d'animals contrasta amb la valoració feta per l'empresa auditora que es va encarregar d'analitzar l'estat dels comptes de Naturlàndia i fer pronòstics de futur. En una auditoria feta pública a la primavera va arribar a posar en dubte la continuïtat de l'ecoparc temàtic degut a l'elevat deute i a la fluixa previsió d'ingressos pels propers anys. Assegurava que l'única opció era la injecció de capital per part del seu soci majoritari: el Comú de Sant Julià. Respecte a aquest document, Gil va assegurar ahir que l'informe no va ser «curós» amb la realitat. La cònsol va manifestar que han treballat amb d'altres auditories i que aquestes han donat previsions més optimistes. «Si tan malament anàvem haurien d'haver-ho dit abans», va plantejar, afegint que Naturlàndia es mereix «un vot de confiança».

En qualsevol cas, però, el canvi d'auditoria que s'ha decidit fer recentment des del Consell d'Administració no ha estat motivat pel darrer informe. «És un canvi natural i sa, ja feia sis anys que hi treballàvem», va assegurar la cònsol.

Paral·lelament, Gil va manifestar que no es plantegen cap canvi en el model de gestió de la societat. I menys veient els «resultats favorables» de l'estiu, va concloure.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT