PUBLICITAT

Un 6% més de turistes

  • Camp anuncia que l'estratègia de cara a l'any vinent és obrir nous mercats
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va celebrar ahir els resultats de la campanya d'estiu que registra un increment de turistes respecte a la de l'any passat del 5,9%, molt per sobre de l'objectiu que s'havia fixat Andorra Turisme del 2,1%. No obstant això, va reconèixer que havia estat una temporada desigual amb un fort increment a l'agost (23,5%), un tímid creixement el juliol (0,3%) i una punxada al setembre (–13,2%). «El fet que a la segona quinzena de juliol tinguéssim dos cites de nivell mundial» –va dir referint-se a les actuacions del Cirque du Soleil i a la celebració de la Copa del Món de BTT– «ha ajudat sens dubte i això ja es va veure quan vam fer la valoració de l'estada del Cirque du Soleil». I va afegir que «és interessant veure que les campanyes de finals de maig o començaments de juny tenen un retorn a l'agost, perquè la gent necessita un temps per decidir. Això vol dir que si volem tenir un retorn més important el juliol potser haurem d'avançar una mica més les campanyes i començar al maig o a finals d'abril». En quant a la davallada de l'afluència el setembre passat, el ministre va argumentar que «una altra conclusió que trauria d'aquestes dades és que el setembre costa, sobretot no tenim algun impuls com va ser el pont de l'11 de setembre o la pujada de l'IVA a Espanya, l'any passat» i va apostar per emprendre alguna mena d'acció per animar aquest període.

Internacionalització / Camp va insistir en el bon rendiment de les campanyes d'Andorra Turisme explicant que «les fem amb molta pressió als mercats veïns, però cada vegada més a nivell internacional, i hem de creure que estan funcionant i que aporten turisme al país». En la presentació del balanç, Camp també va destacar que la majoria de turistes provenen dels països on Andorra Turisme inverteix més en comunicació, sobretot Espanya i França, però no va descartar obrir Andorra a d'altres mercats. «Ho hem de fer, el què passa és que com ja ho hem vist, les campanyes de comunicació tant a Espanya com a França tenen un cost molt important» va argumentar. I va anunciar que «l'estratègia serà la d'obrir-nos a altres mercats de cara al 2014 amb comunicació online perquè ens costa menys tot i que l'impacte no és tan alt però, és una manera de veure si fent aquestes campanyes tenim el retorn esperat. I a partir d'aquí podrem pensar en posar-hi més diners». Camp també va explicar que «estem acabant un estudi de mercat que tindrem abans de finals d'any per veure a quins països podem adreçar les campanyes a banda de Rússia el Regne Unit o el Benelux».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT