PUBLICITAT

El 'Millenium' d'Homs, primer fitxatge del saló per a l'edició del 2014

  • L'il·lustrador català acaba de presentar la primera entrega de la trilogia
A.L.
LA MASSANA

Periodic
Foto:

Només és un nom, i el cartell en tindrà com a mínim mitja dotzena, però no em negaran que es tracta d'una peça de caça major: les planxes de la primera entrega del Millenium de còmic, que ara fa deu dies escassos va sortir a la venda i que constitueix el primer fitxatge de Joan Pieras, l'ànima de l'ARCA, per a la pròxima edició de la Massana Còmic. Un (altre) privilegi que els comiqueros d'aquest tros de món nostre viuran quasi en exclusiva, perquè està cantat que salons de mitja Europa es rifaran les planxes de Josep Homs (Barcelona, 1975), l'il·lustrador que ha posat cara (i tatuatges) a Lisbeth Salander i a Mikael Blomqvist, els dos protagonistes –ella, més que ell, diguem-ho tot– de la trilogia de Larsson. Val a dir que es tracta d'un àlbum llarg, 128 pàgines, i que Homs forma duet amb el guionista belga Sylvain Runberg en la singladura europea d'una macroaventura editorial que els hereus de Larsson –el pare i el germà, ja saben que se les van empescar per deixar la vídua sense tros del pastel– han venut per triplicat, llestos que són: els EUA i el Japó tindran versió pròpia de l'invent. L'europea és cosa del segell belga Dupuis –a Espanya el publica Planeta DeAgostini.

A Homs, sortit de l'escola Joso, potser el recordin pels àlbums El Angelus i Barcelona TM. Diu que ha vist l'adaptació sueca de la sèrie –la protagonitzada per Noomi Rapace– però s'ha resistit a la nord-americana per evitar «interferències». I que l'objectiu és que el còmic funcioni tot sol, sense que el lector hagi d'haver passat necessàriament ni per les novel·les ni per les pel·lícules. Per empapar-se de l'atmosfera que es respira a l'Estocolm de Larsson i conèixer de primera mà els escenaris originals va viatjar a la capital sueca i el resultat –ja es pot dir, i anem al que ens interessa– és una Lisbeth més angulosa, salvatge i inquietant que la de Rapace. Que fa més por erncara, vaja, i que un s'hopensaria dues vegades abans de dir-li qualsevol inconveniència.Un, potser sí; però no Blomqvist, periodista d'una peça –no com altres que jo em sé, i no assenyalarem ningú– a qui els hereus de Larsson es veu que volien posar-li el rostre del novel·lista. Idea de bomber que Homs els va treure del cap.

De moment, això és tot sobre l'edició del 2014. Això, i que el saló recuperarà el calendari tradicional, a finals d'abril. Suficient, però, per anar escalfant motors i posant espelmetes a veure si Pieras compleix i ens porta l'any que ve el gran Milo Manara, el pare d'El clic. Per cert, el 18 de novembre, nova cita al Museu, ara amb Àngel Nadal, el creador de Pascual, criado leal.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT