PUBLICITAT

El iogurt artesà La Reula surt fora de l'àmbit de producció

  • En un any, la petita empresa vinculada a l'explotació ramadera, exporta més enllà del Pirineu
EL PERIÒDIC
RIBERA D'URGELLET

Periodic
Les vaques de l'explotació ramadera de La Reula a Ribera d'Urgellet. Foto: FERRAN GARCIA / ACN

Els germans Majoral, de la Reula, van decidir fa un any començar a elaborar la llet que treien de la seva explotació ramadera. Davant les poques possibilitats de creixement i expansió del negoci familiar, es van decidir a crear una petita empresa de productes làctics, essent el iogurt el seu principal exponent. Avui, Ermengol Majoral, encarregat de la producció de iogurts, es mostra satisfet del producte que estan elaborant i de la «bona acollida que ha tingut al mercat aquest any» va explicar a l'Agència Catalana de Notícies (ACN). La Reula, a més, és un exemple de col·laboració entre artesans del Pirineu ja que per fer els iogurts utilitza melmelades de Cal Casals d'Ossera. L'empresa familiar elabora setmanalment 1.500 litres de llet, una petita part de la que produeixen les vaques de la pròpia explotació. D'aquests litres en surten uns 4.000 iogurts: iogurt natural, ensucrat, de melmelada, mató i crema de iogurt. Segons Majoral, «no podem produir més ja que això és que el que venem». La Reula va començar venent el seu producte a la Seu d'Urgell i a Organyà. En aquest any de vida, ja es poden trobar els iogurts d'aquesta marca a tot l'Alt Urgell, a la Cerdanya, a Solsona, i també fora del Pirineu, a Ponts i Guissona. Majoral diu que «fora del territori costa més vendre ja que la gent no et coneix i fins que la gent no els prova costa més col·locar els iogurts». Entre els productes més demanats destaquan el iogurt natural i l'ensucrat. Altres productes que fan a la Reula són el mató, «grumollós semblant al que feia la padrina» diu Majoral; una crema de iogurt de litre; i llet fresca.Majoral aposta per un creixement moderat, «no podem créixer si això significa sacrificar la qualitat del producte». La Reula no compta amb distribuïdors sinó que es reparteix el producte ella mateixa. «És un producte natural que s'ha de tractar amb compte i és important el tracte directe amb les botigues», afirma Majoral.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT