PUBLICITAT

Les vendes de l'agost fan que els comerciants retrobin el somriure

  • Tot i que els resultats són desiguals per subsectors la moda, el calçat i les noves tecnologies no punxen
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'avinguda Meritxell a vessar. Els turistes miren els aparadors i porten poques bosses de compra a les mans Foto: ÀLEX LARA

El vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerç (FACA), Antoni Miralles, va explicar ahir que «malgrat que hem tingut un juliol molt dolent, l'agost ens ha ajudat a equilibrar la temporada». Tot i que va matisar «ha estat un mes una mica assimètric perquè tot i que hem rebut més turistes, també han comprat menys i paral·lelament, també notem una davallada de compres important per part del client del país». No obstant això, Miralles es va mostrar més satisfet que a l'inici de l'estiu perquè «la gent que treballa amb el turisme ha pogut assolir, si fa o no fa, el mateix volum de negoci de l'any passat». Un dels subsectors que millor es va comportar malgrat la psicosi de la crisi, va ser el de l'equipament personal, moda i calçat, que «gràcies a les rebaixes i a la tornada a l'escola, ha pogut recuperar el retard que portava acumulant els mesos de juny i juliol» va argumentar el vicepresident de la FACA.

De la mateixa manera, el subsector de les noves tecnologies continua liderant les vendes amb «un comportament molt bo pel que fa a tauletes i telefonia mòbil» va afegir Miralles que va lamentar però, que «les altres famílies de l'electrònica continuen caient en picat». Les davallades van fins al 25% en fotografia, televisió i hi-fi, mentre que tampoc aixequen cap les vendes d'accessoris i rellotges que també cauen un 15%.

En canvi, l'alimentació aconsegueix mantenir-se i tanca l'estiu amb un 5% més de vendes, tot i la davallada de clientela local i que les vendes de refrescos i aigua «potser perquè no ha fet la calor d'altres anys també baixen entre un 10% i un 15%» va puntualitzar Miralles. El comportament dels productes que fins ara constituien el primer atractiu per als visitants el tabac, els alcohols i la perfumeria, tampoc no és gens alentador. Miralles va explicar que «les vendes s'han mantingut a la baixa, tot i el diferencial de preu amb Espanya, entre un 12% i un 13% menys que l'any passat». En quant a la perfumeria va afegir que «notem un transvassament de clientela del producte de luxe cap al producte més econòmic o popular». I és que la davallada de vendes en perfumeria i cosmètica se situa entre el 10% i 15% per al producte de gamma mitjana i entre el 12% i el 15% per al producte de gamma alta, segons va exposar Miralles. I per contrapartida, la venda de producte més popular, tant perfums com cosmètics, creix entre un 5% i un 8%. El vicepresident de la FACA també va explicar la davallada de la despesa dels turistes i sobretot, la mutació de les compres cap a productes més econòmics pel fet que «la gent no compra allò que no li sembla útil degut a l'impacte més fort de la crisi».

MENYS CLIENTS LOCALS / Miralles va tornar a insistir en la davallada del client d'Andorra que «s'explica per la davallada de la població i perquè la gent del país també perd la confiança». I va afegir que «a banda dels que han aprofitat l'estiu per marxar uns dies de vacances, caldria tenir dades fiables sobre el nombre d'habitants per projectar amb conseqüència els negocis». Miralles va insistir en que «per als comerciants que treballen amb la gent del país, aquest estiu ha estat molt dolent».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT