PUBLICITAT

Vinyes i Carchat, a recuperar el terreny perdut a Llanes

  • Els dos pilots andorrans porten una temporada grisa i plena d'incidents
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El Suzuki de Vinyes al març a Canàries, on el temps va ser inestable Foto: fotoesport

Demà es disputarà la vuitena prova de les deu que aplega el Campionat d'Espanya de ral·lis sobre asfalt 2013 i tant Joan Vinyes (Suzuki Swift S1600) com Joan Carchat (Renault Megane N4) buscaran recuperar el terreny perdut al Vil·la de Llanes, en una temporada grisa que ha estat plena d'incidents per a tots dos.

Vinyes ocpua la segona posició de la categoria de dues rodes motrius (2RM) a 40,50 punts del líder, el seu company d'equip Gorka Anxústegi. Va començar amb un abandó a Canàries en trencar-se l'alternador; a Cantàbria va guanyar en 2RM i va ser quart en l'escratx; a Rías Baixas va patir una punxada que malgrat tot no li va impedir tornar a guanyar en 2RM, encara que va ser el sisè absolut; a Ourense va trencar un palier i es va haver de conformar amb ser tercer i novè; a Ferrol de nou l'alternador el va obligar a abandonar i a Astúries va ser primer i quart.

«El títol de 2RM està molt complicat així que la missió és clara: a guanyar el que queda i esperar aconteixements», va indicar sobre la categoria en la que més atenció posa. Anxústegi depèn ara mateix d'ell mateix per evitar que l'andorrà reediti el títol.

De la seva banda Carchat arriba a un ral·li que mai havia disputat i amb ganes de refer-se dels problemes que l'han perseguit al llarg de la temporada. Va començar amb un desè lloc en l'escratx a Cantàbria, en l'estrena del seu cotxe; a Rías Baixas va obtenir el seu millor resultat, una setena posició; a Ourense va abandonar per una avaria al motor; al Ferrol va trencar el cable dels frens i va ser el 25è en una cursa amb més participants de l'habitual en ser puntuable per a la Copa d'Europa; i al Príncep d'Astúries tampoc no va acabar en patir una sortida de la pista. «No m'està anant com desitjaria però l'objectiu és fer quilòmetres amb el cotxe i adquirir experiència per al pròxim any. Mirarem d'estar el més amunt possible en la classificació, però això no és prioritari», va reconèixer.

PREVISIONS DE PLUJA / El recorregut del Ral·li Vil·la de Llanes serà idèntic al de l'edició del 2012, amb un total de vuit especials cronometrades –quatre de diferents– que sumen un total de 158 quilòmetres, d'un total de 471 fins arribar al parc tancat.

Ja és sabut que els ral·lis asturians tenen unes característiques que els fan únics, ja que compten amb carreteres en condicions delicades i un clima molt variable. Segons fonts especialitzades les previsions meteorològiques anuncien pluges per demà. De fet, Carchat va assegurar: «Tinc un amic pilot que fa 17 anys que corre a Llanes i només en 3 ha competit amb bon temps.

L'ordinenc, però, prefereix conduir amb pluja: «Si l'asfalt ja patina en sec, imagina't amb aigua... Però ja em va bé que plogui. I que plogui fort», va desitjar.

Per a Vinyes tampoc és un problema que el temps no acompanyi: «Mentre l'asfalt estigui mullat saps el que hi ha i pots buscar solucions. La cosa es complica quan hi ha zones seques i d'altres humides en llocs inesperats, cosa bastant habitual a Llanes». Passi el que passi l'Espanyol de Ral·lis no és com la Fórmula 1, que si vas amb el neumàtic incorrecte el càstig en pèrdua de temps és transcendental. «La qüestió és la de sempre: conduir bé i ser més ràpid que els altres». Paraula de Vinyes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT