PUBLICITAT

El Govern vol renovar el parc automòbil amb un 'pla PIVE'

  • Els consumidors podran obtenir ajudes per canviar el vehicle vell per un de nou sempre i quan contamini menys
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

El ministre d'Economia, Jordi Alcobé va anunciar que el Govern vol posar en marxa un pla per renovar el parc automòbil a imatge dels que s'apliquen a Europa, abans de finals d'any. Sense anar més lluny, a Espanya rep el nom de pla d'incentius per al vehicle eficient (PIVE) i de fet, el pla que defensa Alcobé tindrà per objectiu l'eficiència energètica i afavorirà el canvi sempre que el nou vehicle tingui un consum més reduït i alhora produeixi menys emissions contaminants. El ministre va afegir que «estem preparant un projecte de llei per ajudar el sector de l'automoció i renovar el parc automòbil». I va argumentar que «és un sector nacional que no depèn del consum ni dels visitants ni dels turistes per tant, es basa en la confiança i en el finançament dels consumidors interns».

El ministre va també va insistir en el context de crisi que travessa explicant que «com que el finançament del consumidor no sempre segueix» –referint-se a la dificultat d'obtenir un crèdit o de fer-hi front a l'hora de comprar un cotxe–, «estem treballant per donar facilitats a les persones que vulguin canviar el cotxe per un de menys contaminant i incentivar la baixa contaminació».

Amb tot, no va concretar el format de les ajudes però va precisar que anirien dirigides als «vehicles antics». Als països veïns les ajudes van dirigides als automobilistes que canvien els turismes que tenen més de 12 anys i els vehicles industrials que en tenen més de 10. Les ajudes que reben a canvi poden sumar fins a 2.000 euros per l'adquisició d'un vehicle que tingui les etiquetes A o B d'eficiència energètica.

ajudes per a la construcció / Aquest no és l'únic sector que el Govern vol ajudar. Alcobé ho té clar, els dos sectors més afectats pel context de crisi actual són l'automoció i la construcció. Per això, va anunciar «dues mesures que volem adoptar aquesta tardor per a tots dos sectors». I va insistir en que «es tracta de mesures reals per intentar reactivar l'activitat tant de la construcció com de l'automoció». Alcobé va destacar que per al sector de la construcció «hem entrat a tràmit amb caràcter d'urgència el projecte de llei per al foment de la rehabilitació del parc immobiliari, la millora de l'eficiència energètica dels edificis i l'ús de les energies renovable, que permet ampliar les ajudes a qualsevol tipus d'edifici i qualsevol propietari d'Andorra». El ministre va insistir en què «no només es tracta d'edificis d'habitatges sinó que s'amplia l'horitzó a hotels, indústries, magatzems, qualsevol edifici, i sempre incentivant la implementació de mesures d'eficiència energètica».

accelaradora d'activitat / Alcobé confia en què la llei s'aprovi a finals d'aquest mes o com a molt tard a començaments d'octubre. I va insistir en la repercussió que pot tenir. «La rehabilitació té un component altament accelerador de l'activitat, perquè cada euro invertit en ajuda, genera 12 euros d'activitat en l'economia del sector», va dir. I va afegir que «quan el Govern dóna una subvenció de 10.000 euros per una subvenció de rehabilitació, això representa 120.000 euros d'obra». Alcobé va reiterar que «aquesta llei és una ajuda real per al sector perquè l'impacte econòmic que generarà és importantíssim».

El ministre va explicar que el projecte de llei supera les limitacions de la Llei del 2010 ampliant-ne l'àmbit d'aplicació i eliminant les restriccions per beneficiar-se dels ajuts públics als quals podrà accedir qualsevol persona física o jurídica, o comunitat de propietaris que acrediti legalment la seva capacitat per sol·licitar- los. A més, els ajuts que es destinaran a fomentar aquestes actuacions consistiran en subvencions directes i préstecs preferents avalats pel Govern. No obstant això, la llei tampoc no exclou la possibilitat d'aplicar altres mecanismes si es considera convenient, i estableix que la limitació de la seva quantia es determinarà en funció de diversos barems però es prioritzarà l'estalvi energètic aconseguit.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT