PUBLICITAT

Llovera torna a l'Espanyol de terra disposat a llimar diferències

  • El pilot d'Abarth no es pot permetre cap ensurt en la lluita pel títol del grup N que té en possessió
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Llovera amb el seu Abarth en una de les cites d'aquesta temporada amb la sorra Foto: FOTO ESPORT

Albert Llovera (Abarth Grande Punto) ha estat gairebé tres mesos sense competir, i les ganes que té de tornar a sentir l'adrenalina han de combinar-se molt bé amb el seny per puntuar, sí o sí, a la cita que avui celebra la seva primera jornada: el ral·li de del Pla d'Urgell, a Mollerussa, puntuable per al Campionat d'Espanya de ral·lis de terra. El pilot andorrà té posat el seu objectiu de la temporada en el Nacional, i no pot fallar després d'haver abandonat a la cita de Cervera que obria aquest Espanyol. La victòria a Lorca el manté en la lluita, però ha de continuar llimant les diferències que el separen d'Alfonso Viera i el seu Mitsubishi. A la cita catalana hi serà també un altre andorrà, Joan Vinyes, al volant del seu Subaru Impreza.

El que va passar a Cervera a la primavera és un hàndicap pel que resta de temporada, perquè aquell abandonament obliga l'andorrà a no poder permetre's més relliscades en les cites que falten. Aquesta és la tercera prova del calendari del Campionat d'Espanya, i Llovera necessita sumar per poder mantenir en les seves mans el títol de campió d'Espanya del grup N de la temporada passada. «Hem d'intentar per tots els mitjans anar llimant la diferència que tenim, ara a favor de Viera, que va provocar l'abandonament», va manifestar el pilot, que ahir, juntament amb la resta de participants a Mollerussa, van reconèixer sobre el terreny les especials de la competició.

Una de les coses que preocupa al tàndem format per Llovera i el seu copilot, Àlex Haro, és el tema dels pneumàtics. Calçaran pneumàtics Dmack, i els han estat provant a consciència. En el test que van fer el passat dimecres «hem fet diverses proves amb els compostos que ens ha enviat Dmack, ha estat un treball dur però que ens pot resultar molt efectiu en el moment d'escollir les rodes que es puguin adaptar millor a les especials de Mollerussa», segons paraules de l'andorrà, que per a aquesta cita no tindrà cap novetat en la mecànica del seu Grande Punto. «Després de la cita de Lorca», va assegurar Llovera, els tècnics de PCR han fet una revisió a fons de la mecànica. En aquest aspecte l'Abarth ha respost de manera impecable».

VINYES, A TRENCAR LA MALA RATXA / Per a Joan Vinyes, que també disputarà la cursa, córrer en terres lleidatanes sempre és un plaer, encara que en aquesta ocasió es tracta, a més, de trencar una ratxa negativa en aquests escenaris. «Ens agrada competir en les pistes de Lleida, i en les últimes participacions no ho hem pogut fer per un motiu o un altre. Aquesta vegada, l'objectiu serà el de sempre. Intentar arribar al parc tancat final havent gaudit al volant del Subaru i en conseqüència fer que els aficionats, que sempre ens recolzen, també puguin passar una estona divertida». Abans de prendre la sortida en la prova de Mollerussa, Vinyes va voler fer alguna prova al volant del Subaru per recuperar sensacions: «És molt important tant per tenir un primer contacte amb un vehicle amb el qual fa un llarg període de temps que no competeixo com per acabar d'ajustar detalls».

80 QUILÒMETRES D'ESPECIALS / La cursa està prevista, al complet, per avui entre les 9.00h i les 19.45h, mentre que el lliurament de trofeus serà a les 21.00h. L'Escuderia Mollerussa ha previst, per a la quarta edició de la seva prova, que és per primera vegada vàlida per al campionat espanyol, un traçat amb un total de 202,39km dels quals 80,70km seran contra el crono, distribuïts en 8 especials (4 de diferents). En cadascuna de les dues primeres seccions de la prova es disputarà un bucle de dos especials, A (9,83 km) i B (11,82 km). En la recta final de la competició els escenaris que hauran de superar els pilots seran, també dues vegades cadascuna, l'especial ‘espectacle' (1,52 km) i l'especial D (17,18 km) la més llarga i decisiva del recorregut.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT