PUBLICITAT

Ferrol deixa 31 abandonaments, entre ells Carchat i Vinyes

  • El pilot de Renault pateix una topada i trenca una roda, mentre que el de Suzuki queda fora per avaria
EL PERIÒDIC
EL FERROL

Periodic
Vinyes, en un moment de la primera etapa de dissabte, just abans de veure's obligat a abandonar per l'avaria. Foto: FOTO ESPORT

el Ral·li del Ferrol es va convertir durant el cap de setmana en una trampa per als 56 vehicles inscrits. La prova, puntuable per al Campionat d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt, es va convertir en una cursa de supervivència on els dos pilots andorrans, Joan Carchat i Joan Vinyes, van acabar per cedir davant les dificultats. Al final, es van haver de retirar per diferents motius 31 cotxes. La pròxima cita serà el Ral·li Príncep d'Astúries, del 13 al 15 de setembre.

Joan Carchat i el seu copilot Albert Garduño, amb el Renault RS N4 van durar no arriba a dos trams. En el segon, i després de veure que alguns dels cotxes que portaven al davant es retiraven, ells van passar també per idèntica situació quan en una dreta ràpida que es tancava al final van acabar per topar amb la roda del costat del pilot, fent-la malbé i veient-se així obligats a abandonar. «No vam poder fer gaire cosa», va dir ahir Garduño. Carchat i el seu copilot, després de trencar el motor a Ourense en l'anterior ral·li, tenien posades al Ferrol moltes expectatives, tot i que el canvi de motor encara no permetia al Renault RS N4 oferir tot el seu potencial.

VINYES, FORA AMB AVARIA / Joan Vinyes i el seu copilot Jordi Mercader (Suzuki Swift S1600) es van veure obligats a deixar el Ferrol també per la porta de darrere, després de tenir un problema mecànic amb l'alternador en la segona especial cronometrada (As Somozas) de la primera etapa de la prova. Amb el Swift a l'assistència, es va arribar a la conclusió que el motiu inicial del problema va ser el trencament de la corretja de direcció, i això va motivar que altres parts de la mecànica resultessin danyades i en conseqüència la impossibilitat de seguir competint.

La decepció de Vinyes era evident, sobretot perquè l'inici del ral·li havia estat molt prometedor: «Durant el shakedown i la primera cronometrada gens feia presagiar el desenllaç final. En el pas per San Sadurniño el ritme va ser excel·lent, vam acabar a la 5a plaça de l'absoluta malgrat fer una virolla en un lloc molt estret i del que ens va costar bastant treure el cotxe. En l'assistència la telemetría ens va confirmar que havíem perdut 25s en l'incident. En fi de poc serveix això, la realitat és que uns minuts després estàvem fora de carrera».

Malgrat tot, Vinyes és partidari ara de passar pàgina i pensar en la següent cita del campionat: «Queden quatre proves i és evident que l'equip Suzuki Motorsport segueix amb diversos fronts oberts en les diferents classificacions, lluitarem fins al final».

ASTÚRIES, DUES CITES CONSECUTIVES / El Campionat d'Espanya de Ral·lis d'asfalt deixa Galícia i es trasllada a Astúries, comunitat en la qual es disputaran les dues següents proves. La primera, en tres setmanes (dies 13, 14 i 15 de setembre), el Príncep d'Astúries. En aquesta ocasió, amb la localitat de Cangas de Narcea compartint protagonisme amb Oviedo com a centre neuràlgic de la prova.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT