PUBLICITAT

Motor nou, test clau per a Carchat

  • Després de trencar a Orense, l'andorrà rodava ahir la nova mecànica al circuit de Pastoriza abans del Ral·li del Ferrol H «Serà una cursa d'eliminació», afirma el pilot de l'ACA, que correrà amb «cap i seny» després de mesos d'inactivitat
R. MORA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Carchat i Garduño, amb el Mégane RS N4 en el revolt d'un ral·li d'aquesta temporada Foto: EL PERIÒDIC

Joan Carchat és el jove pilot que l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) té com a veritable promesa en el món dels ral·lis. L'aposta per l'andorrà és ferma, però la seva temporada amb l'equip Renault Sport-Banco Madrid arriba a l'equador amb algunes ombres que ha d'anar esvaint. En l'última cita, a Orense el passat 16 de juny, va trencar el motor. No va ser per conducció perquè així ho diuen les dades enregistrades al cotxe i que ja han estat analitzades, però les causes d'aquest incident encara no les saben explicar des de l'equip d'enginyers i mecànics francesos de Renault.

Sigui com sigui, Carchat suma l'11a posició scratx en el debut a Cantàbria, 7è a la següent cursa al Rias Baixas, i en totes dues cites la 2a plaça de la seva categoria del Grup N. A partir d'aquí, el desastre va arribar a Orense, quan el motor va dir prou. Ara té nova mecànica que ahir provava juntament amb el seu copilot, el català Albert Garduño, al circuit de Pastoriza. «No l'hem estirat molt perquè està encara en rodatge», va dir ahir l'andorrà, tot i que a partir de demà serà una altra cosa perquè comença el Ral·li del Ferrol, l'última cita gallega del Campionat d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt.

«Serà un ral·li d'eliminació», assegura el pilot, que considera que en aquesta cita gallega haurà de ser al volant del Mégane RS «amb cap i seny» perquè el recorregut és poc fiable: «Solen haver-hi moltes punxades, hi ha també molta sorra i les carreteres estan molt trencades». El seu objectiu és ser «entre els 10 primers en scratx i intentar ser el primer en la meva categoria». Això sí, Carchat considera que Ferrol «no és el millor ral·li que s'adeqüi a aquest cotxe» perquè «pesa més que els altres, té el turbo i perd una mica de tracció».

Amb tot, la idea inicial de l'andorrà és «recuperar el ‘feeling' amb el cotxe» perquè fa «gairebé tres mesos que no competim». El canvi de motor, en tot cas, no hauria de ser un problema, segons Carchat, perquè les sensacions són «en un principi iguals» que amb l'anterior mecànica amb què va obtenir bons resultats fins el trencament d'Orense. Sembla, doncs, que el que està en joc és avaluar la fiabilitat de la màquina.

Valora la unió amb Renault

Aquest primer any amb la marca francesa està sent «positiu», segons el pilot de l'ACA. «L'experiència està sent bona, estic content», afirma, però Carchat vol més i confirma que l'aposta que s'ha fet per ell desitja que tingui continuïtat: «El que tinc és ganes de fer bé les coses perquè tot això no s'acabi aquí».

Vinyes, també al Ferrol

Carchat no serà l'únic representant andorrà al Ferrol. El veterà Joan Vinyes, amb el Suzuki Swift S1600, intentarà millorar posicions en la seva lluita particular en la categoria de 2 Rodes Motrius (2RM), on és segon amb 97,00 punts, per darrera de Gorka Anxustegui, que en suma 112,50. En les categories 2-3-4 del grup N, Vinyes ocupa la tercera posició amb 87,00 punts, mentre que Carchat és aquí 5è amb 53,00. Aquestes classificacions hauran de variar de manera ostensible després del Ferrol, cita que finalitza diumenge després de 171,76km cronometrats.

Les dates del CERA

El que queda del CERA és important, perquè ara és a l'equador: el 15 de setembre el Ral·li Príncep d'Astúries; el 29 de setembre el Villa de Llanes; el 20 d'octubre el Sierra Morena; i finalment el 24 de novembre el Comunitat de Madrid. Encara hi ha temps per veure el millor Carchat, el pilot atrevit que és. S'ha de veure de què és capaç amb el Renault Mégane RS N4 de 2.000cc i si fa no fa, uns 280 cavalls de potència.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT