PUBLICITAT

Abans que res, pedigrí

  • El Ral·li d'Andorra es caracteritza per oferir al públic un espectacle visual gràcies als diferents models: Ascona, Stratos, Simca 1.000...
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un Peugeot 504, en l'anterior edició del Ral·li d'Andorra Foto: ÀLEX LARA

Parlar del Ral·li d'Andorra és fer-ho de cotxes mítics. Automòbils amb pedigrí, com l'agrada catalogar-ho a l'organització d'aquesta cita esportiva que va més enllà dels cronòmetres ni registres de vertigen. En aquesta cita hi ha temps per a la competició, és clar, però sobretot per gaudir del veritable motor gràcies a màquines inoblidables. Algunes de les marques que es trobaran a aquesta 42a edició són per treure's el barret.

A la sortida hi seran clàssics entre els clàssics com els Volskwagen Golf MKI –una de les pilots serà l'andorrana Ingrid Rossell, de l'Automòbil Club Andorra– o els Porsche Carrera –en vindran més de 20, la majoria de França–, però també d'altres com els Opel Ascona, Renault 5 GT, Opel Manta, Lancia Stratos, Peugeot 205 o Alfa Romeo GTV6. En aquest ventall, no hi poden faltar històrics, cotxes de ferro com els Seat. Entre alguns de la marca espanyola, destacaran un Ronda Crono 2.0 i un Ibiza 1.5 que ja han confirmat la seva inscripció.

Tot plegat confirma el Ral·li d'Andorra com una cita esportiva, però sobretot lúdica per veure bocabadats el pas dels vehicles. Ara bé, el problema radica ara en saber al cent per cent el recorregut, perquè això fins el dia d'abans no es farà públic per part de l'organització.

Aquest any, a més, es tornarà a repetir la jugada de l'edició de 2012: els participants rebran el llibre de ruta amb les anotacions fetes pel tàndem mundialista format pel pilot Ferran Font i el copilot Oriol Julià. El premi final, després dels revolts previstos –sonen, com és habitual, Coll d'Ordino, Rabassa o Arcalís–, serà la cita final al Grandvalira Circuit. És aquest Ral·li d'Andorra una festa del motor. La cita, ja se sap, els dies 14 i 15 de setembre. Un pecat, perdre's-ho.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT