PUBLICITAT

Leveau: «Andorra té avantatge perquè té una base sòlida»

  • A favor hi ha l'experiència i que el rival, Mèxic, mai ha estat el calendari
I. MOURE
LA MASSANA

Periodic
Foto: VALLNORD

Ja va avançar EL PERIÒDIC D'ANDORRA fa dues setmanes que Vallnord no serà seu de la Copa del Món al 2014. Un petit revès, però, que tant per al Comú de la Massana com per a l'estació que dirigeix Martí Rafel no havia d'afectar per sol·licitar els Campionats del Món del 2015.

Dijous es va produir una reunió entre la cúpula de la corporació local, el Cap de Govern, Andorra Turisme, la Federació Andorrana de Ciclisme (FAC) i la pròpia Unió Ciclista Internacional (UCI) en la qual el Principat va sol·licitar de manera oficial la candidatura per acollir els Mundials d'aquí a dos anys. A finals de setembre hi haurà veredicte, donat que Andorra competeix amb Mèxic per ser l'escollida.

La gran pregunta és saber quines són les opcions de rebre el sí. I ara per ara són altíssimes. Ho va corroborar ahir la coordinadora d'esdeveniments de BTT de l'UCI, Melanie Leveau, que com cada dia, no es va voler perdre detall de com va anar la prova de descens: «Jo no puc apostar per Vallnord, s'ha de veure en els dossiers, però Andorra té avantatge perquè ja té una base sòlida».

El punt a favor principal és que Mèxic mai no ha sigut seu de la Copa del Món, mentre que Vallnord l'ha viscuda en tres ocasions –2008, 2009 i 2013– i ja té una experiència prèvia –«que no és obligatòria, però que es té molt en compte», va detallar Leveau– ideal per anar a la recerca de la cita més important de l'any.

Andorra ha guanyat terreny també gràcies a la inversió de mig milió d'euros en tot tipus d'adequacions al Vallnord Bike Park La Massana, perquè es mantingui com una referència a Europa. El resultat d'això ha estat que els circuits d'aquest any són dels més atractius del calendari internacional i sobretot l'afluència de públic. «Aquesta Copa del Món ha estat com un test i ha estat molt positiu. Jo la veig preparada», va sentenciar Leveau.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT