PUBLICITAT

L'ocupació del cap de setmana és un 28% més alta que l'any passat

  • LA UHA lamenta que el sector en ple no creiés en ?Scalada' i no comprés totes les entrades
  • Els hotels arrenquen a dues velocitats segons proposen paquets amb espectacle o sense
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un del quadres de l'espectacle màgic i poètic creat pel Cirque du Soleil Foto: ÀLEX LARA

Malgrat els detractors d'Andorra Turisme i els dubitatius, l'espectacle del Cirque du Soleil, Scalada no només és un èxit de públic, sinó que també s'està consolidant com un èxit d'ocupació hotelera. Ahir el director de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), Òscar Julián, va explicar que «les previsions d'aquest cap de setmana se situen més de 28 punts per sobre de l'ocupació registrada per al mateix període de l'any passat». I és que l'any passat, l'ocupació global per al tercer cap de setmana de juliol va ser del 46%, en canvi, aquest any «fregarà el 70% o el superarà, perquè l'ocupació prevista fins dijous ja era del 62%, i sempre s'hi afegeixen les reserves d'última hora», va argumentar Julián. En quant als establiments que comercialitzen paquets amb dormida, esmorzar i espectacle, Julián va avançar que «els està anant molt bé, estant aconseguint vendre habitacions a preus que van de 100 a 220 euros, segons la categoria de l'establiment, i per ara tots els que hi participen estan encantats, perquè moltes d'aquestes pernoctacions es venien l'any passat per 50 o 60 euros». El director de la UHA va avaluar que «sense exagerar els establiments que han comercialitzat la campanya d'Andorra Turisme, tenen una ocupació de més del 70%». De fet, les dades d'ocupació general a les parròquies centrals confirmen l'hipòtesi. «Andorra la Vella i Escaldes-Engordany estan registrant ocupacions de més del 70% mentre que l'any passat, la capital va registrar una ocupació del 61% i Escaldes del 43%», va explicar Julián afegint que «aquestes dues parròquies concentren la trentena d'establiments que van creure de bon principi en la iniciativa». No obstant això, Julián reconeix que «encara és aviat per avaluar el retorn que tindrà l'aposta, entre altres coses perquè també hi ha establiments que han aconseguit entrades per a l'espectacle a última hora, en paral·lel».

Arrencada a dos temps / Els establiments hotelers arrenquen la temporada d'estiu a dues velocitats, segons proposen paquets amb espectacle o sense. Julián va afegir que l'ocupació es manté en la mateixa línia de l'any passat a les altres parròquies a excepció de la Massana, on arriba al 70% «gràcies al parc de BMX i la copa del món de BTT, la setmana que ve». La resta de parròquies registren ocupacions que es mouen entre el 56% de Canillo i el 52% d'Ordino fins al 32% d'Encamp i el 30% de Sant Julià. Per tot plegat, Julián també va lamentar que «és una llàstima que el sector hoteler en ple no confiés en la campanya de comercialització que ens brindava l'espectacle del Cirque du Soleil» i va afegir que «hem perdut la oportunitat de vendre 15.000 pernoctacions a un preu més raonable del que fem últimament». I va recordar que «Andorra disposa de 40.000 llits i encara que la meitat potser no estan disponibles a l'estiu perquè alguns establiments, sobretot prop de pistes, aprofiten per fer vacances, hauríem cobert amb escreix aquesta demanda». El director de la UHA també va insistir en que «hi ha establiments de luxe que venen l'habitació per a dues persones i dia a 180 i 220 euros». Aquestes xifres contrasten amb les d'alguns operadors que comercialitzen Andorra per 39 euros, viatge amb autocar, dinar i espectacle des de les capitals veïnes. Julián va admetre que «potser aquest no és el turisme que esperem però ho haguéssim pogut evitar si hi haguéssim cregut més en la campanya». 

 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT