PUBLICITAT

Els responsables d'ortopèdies i audiopròtesis hauran d'estar titulats

  • Regulada l'obertura de nous establiments sanitaris i sociosanitaris
C. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un centre d'ortopèdia. Foto: ALBERT BERTRAN

L'Executiu ha detectat que darrere la meitat dels establiments d'ortopèdia i d'audiopròtesi del país hi ha professionals sense titulacions oficials, com per exemple «farmacèutics que han fet algun curs», segons va manifestar ahir la directora de Recursos Sanitaris, Carme Pallarès. Per acabar amb aquesta situació, es va aprovar en Consell de Ministres una normativa per regular la professió i centres. Entre diversos aspectes tractats, s'obliga als professionals a càrrec d'aquestes activitats a disposar d'una formació acadèmica oficial i degudament homol·logada, per exemple la Formació Professional 2 espanyola o el Diploma de l'Estat francès. Els afectats, quatre dels vuit centre actuals, disposen de sis mesos per adaptar-se al Reglament.

La normativa també estableix l'exclusivitat de la fabricació i la venda de productes d'ortopèdia i audiopròtesesis que necessiten adaptació a mida a aquests establiments. Amb tot, Pallarès va assegurar que aquests professionals sanitaris «ja fa temps que estan informats».

Paral·lelament, també es van aprovar ahir el nou Reglament pel qual es regulen els centres, els serveis i els establiments sanitaris i sociosanitaris, que deroga el que hi havia fins ara en vigor, del 1996. Es tracta de posar «negre sobre blanc» a l'actual manera de procedir, tant per a concedir obertures com durant la seva activitat diària, motiu pel qual els gairebé 400 centres actuals «no hauran de fer grans canvis».

Entre d'altres aspectes, el Reglament exposa que podrà obrir un centre tant una persona física com una jurídica, i que seran responsables de l'actuació dels professionals que tinguin a càrrec. Pel que fa al tracte amb l'usuari, caldrà seguir uns protocols i sistemes de garantia de qualitat adaptats a l'activitat, així com tenir un historial clínic del pacient. També estipula aspectes com l'autocontrol i el control per part de Salut, o la publicitat del centre, que no podrà anar més enllà de la informació objectiva i no es podrà fer publicitat considerada reclam, com «promoure esperances de curació o falses necessitats de salut», detalla el text.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT