PUBLICITAT

Els clubs s'uneixen per salvar una competició a la deriva

  • Amb només set equips inscrits, es plantegen recórrer al COE i el CSD
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Jugadors del Lucentum celebren l'ascens a l'ACB que no consumaran Foto: ÀLEX LARA

El bàsquet espanyol està en una situació límit. Té tota la pinta d'anar a la deriva. Només cal mirar els equips que la pròxima temporada jugaran a l'ACB per comprovar que alguna cosa no va bé: seran els mateixos que en la campanya 2012-2013, donat que l'Autocid Burgos i el Lucentum Alacant no tenen diners per sobreviure a l'elit.

A LEB Or la situació és tan dramàtica o més. Només hi ha set equips inscrits que van presentar el divendres passat –dia que expirava el termini– tota la documentació i drets esportius i ahir els clubs de la segona categoria del bàsquet espanyol van decidir reunir-se a l'Hotel Barceló Torre Arias de Madrid, amb l'objectiu d'abordar els diversos problemes sorgits arran del procés d'inscripció.

De la trobada va sorgir un comunicat que denuncia «la catastròfica i menyspreable situació» i que insisteix una vegada més en què la Federació Espanyola de Bàsquet ha d'aplicar una reducció de la quota d'inscripció i de les despeses derivades de jugar en la LEB Or; aquesta proposta ja havia estat traslladada per escrit a l'abril i s'havia debatut anteriorment en la reunió que van mantenir els clubs amb motiu de la Copa Príncep, a finals del gener passat, però el màxim ens espanyol sempre s'ha negat en rotund.

Finalment i segons resa l'escrit, els clubs s'estan plantejant fins i tot «recórrer a la mediació d'institucions superiors de l'esport espanyol», el Comité Olímpico (COE) i el Consell Superior (CSD), amb l'objecte de trobar assessorament i vies per a la salvació dels clubs. Aprofitant la trobada, s'ha acordat la constitució de l'Associació de Clubs LEB, una arma per fer-se forts davant una FEB que mana, és cara, inflexible i que està enfonsant el bàsquet espanyol.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT