PUBLICITAT

Els càmpings s'enfronten a una difícil temporada estiuenca

  • El sector està preocupat davant la devallada del turisme espanyol i francès
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una parella pren el sol al costat de la seva caravana en un càmping de La Massana. Foto: TONY LARA

Les característiques pròpies d'aquest tipus de turisme fan que sigui molt difícil fer previsions a mig termini, ja que les pernoctacions als càmpings es contracten sense molta antelació. Tot i així, ara que comença l'estiu, els responsables d'alguns establiments del país van manifestar la seva preocupació i pessimisme .

Pel que fa a la tipologia dels clients, depèn molt de la seva ubicació, però tots s'afanyen a assegurar que el turisme espanyol s'ha reduït molt i que alguns francesos prefereixen ara altres opcions similars com els aparcaments d'autocaravanes del Pas de la Casa o Encamp. A l'hora de buscar altres mercats accepten que la primera aposta del país no sigui per aquest tipus de turisme, que «no és d'hivern» i que, a més, disposa de pocs establiments. El gerent del Càmping Internacional d'Encamp, Xavier Ferran, va assegurar que «el càmping a Andorra és gairebé anecdòtic» i que «entenem que el Govern no es trenqui el cap per quatre» però «per poder anar a buscar a clients s'ha de fer units en grup». Tant la responsable del Càmping Valira, Ester Cardona, com la directora del Càmping Borda d'Ansalonga, Rocío Lozano, estan d'acord en que la situació que pateix el turisme de càmping no està lluny de la que pateixen els hotelers.

MÉS CONFIANÇA A L'AGOST/De qualsevol manera juliol sol ser un mes de mitja ocupació i els càmpings confien en que el, tradicionalment període més fort de l'any, l'agost, faci pujar la mitjana d'afluència. Això sí, com va indicar Xavier Ferran, del Càmping Internacional d'Encamp, «les molt bones ofertes dels hotels», fan que «cada cop es treballi menys a l'hivern» i es pateixi per mantenir les xifres d'estiu, ja bastant baixes els últims anys, segons l'ANA.

Aquestes condicions fan que els establiments busquin noves maneres d'atraure clients. El Càmping Valira, per exemple, va instal·lar una piscina coberta per afegir valor a les estades d'hivern i el Càmping Borda d'Ansalonga treballa les xarxes socials per aconseguir no perdre els visitants que «abans venien set o vuit dies i avui ja només tres o quatre», com va assegurar Lozano. Altres congelen els preus. A la davallada de reserves se suma la incertesa pel temps. Lozano va recordar que el càmping és un negoci de poca previsió, el turista avisa amb poca antelació i les precipitacions poden arribar a afectar l'afluència per massa dies.

NACIONALITATS // Pel que fa a les nacionalitats de la clientela tots estan d'acord en la davallada del turisme espanyol i en la necessitat d'ampliar mires a un turisme més llunyà com el belga, l'italià, l'alemany, l'holandès o, fins i tot, el dels països de l'est. De moment, les perspectives no són millors que les de l'any passat i la tendència és a mantenir-se als nivells del 2014. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT