PUBLICITAT

Educació podria proporcionar la tauleta als alumnes en un futur

  • Els pares l'adquiririen a l'escola sense haver de finançar-la a crèdit, pagant de cop o a poc a poc
GLÒRIA GURDÓ
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Un nen amb un iPad Foto: EL PERIÒDIC

Lministra d'Educació, Roser Suñé, va reiterar ahir que «el ministeri no s'ha casat amb Apple» i veu la possibilitat de proporcionar les tauletes als alumnes, a canvi d'una mensualitat o a un preu més ajustat, «com un plantejament de futur». I afegeix que «per començar només eren 300 tauletes, cosa que tampoc ens donava molt joc». No obstant això, argumenta que si l'eina dóna els resultats esperats, «perquè l'hem de fer treballar, el futur està obert a moltes altres variants». Suñé considera que la tasca del ministeri és la d'adaptar-se a les necessitats de l'escola i dels alumnes i defensa que per donar el tret de sortida a la nova metodologia i a l'eina «el que no podíem fer de cap manera és dir: Ipad des de maternal fins a sisè!» I conclou que «no només és una qüestió econòmica sinó també de treball». La ministra deixa clar que està oberta a altres possibilitats, cosa que «sempre serà així, perquè no hi ha un món que es mogui més que aquest, però amb coneixement de causa i a partir de la reflexió».

Una eina al banc de proves / Suñé també insisteix en que «he intentat explicar com es va generar la utilització de la tauleta, ja sigui Apple o una altra». I explica que «de moment és Apple per les competències pedagògiques que ofereix, però d'aquí uns anys potser serà una altra, no hi ha cap matrimoni amb Apple». I recorda que «la gent que treballava en la planificació de la metodologia demanava una eina de treball àgil i es va adonar que la tauleta era ideal per portar el projecte a la pràctica». La ministra afegeix que «vam iniciar un estudi, en vam avaluar el cost i vam veure que, fins i tot, sortia una mica més econòmica que els llibres». Defensora del paper, admet que «no em puc negar a l'evidència; la tauleta està a la feina i a casa, i els nens hi tenen accés». Amb tot, matisa que «em doldria molt que la valoració final no fos positiva. La tauleta és l'eina amb la qual els alumnes i tots nosaltres aprendrem a treballar. I reconeix que «hi ha aspectes que ens preocupen però espero que en traure'm un profit excel·lent d'aquí a dos anys». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT