PUBLICITAT

La cita vol ser participativa

  • El repte que s'hi plantejarà és com gestionar les vies de comunicació en temps de crisi
  • Els organitzadors volen que el públic s'impliqui i visqui de molt aprop les jornades tècniques
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Jean-François Cortié, Jordi Alcobé i Fina Pastor en la roda de premsa per presentar el Congrés, ahir Foto: SFG

El secretari general de l'Associació Mundial de la Carretera (AIPCR), Jean-François Corté, va demanar ahir la col·laboració de tots els estaments i dels mitjans de comunicació perquè el proper Congrés Internacional de Viabilitat Hivernal que se celebrarà l'any que ve, del 4 al 7 de febrer, tingui el major ressò possible entre la ciutadania. «Tenim el desig d'obrir aquest esdeveniment a la població de manera que no esdevingui un petit conclau per a experts», va argumentar Cortié. I va afegir que «la viabilitat és un tema que interessa a tota la ciutadania, i entre l'organització, la premsa i els mitjans de comunicació, hem de trobar la manera per vendre el tema ja sigui a través de la difusió però també obrint una o dues conferències al públic». Cortié va visitar ahir Andorra per fer la presentació oficial del 14è Congrés Internacional de Viabilitat Hivernal que tindrà com a marc de reflexió la gestió i manteniment de les carreteres en temps de crisi.

Després de fer una breu introducció sobre l'AIPCR, Cortié també va destacar que «Andorra tenia un competidor molt fort per acollir aquest esdeveniment que se celebra cada quatre anys, del qual només la va separar un vot». El finalista no era altre que Suïssa i Cortié va argumentar que «també és la primera vegada que el Congrés se celebra als Pirineus». El ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, va agrair el suport de França i Espanya a la candidatura andorrana i va desitjar que «l'esdeveniment tingui una gran repercussió no només al país sinó més enllà de les nostres fronteres, i que tinguem molts visitants que incrementin les nostres possibilitats d'èxit». De fet, l'organització compartida entre l'AIPCR, el Ministeri d'Ordenament del Territori i el Comú d'Andorra la Vella –Alcobé va explicar que el Congrés s'assigna sempre a una capital–, preveu rebre 1.500 participants entre congressistes, expositors i acompanyants de 30 països, entre els quals també hi haurà una desena de ministres.

Alcobé va indicar que el vot decisiu per Andora havia estat el de Corea i tot seguit, va afegir que «la celebració del Congrés ens situa en l'avantguarda mundial després de quatre anys de treball intens». El ministre també va recordar que «una setmana abans del congrés de viabilitat se celebrarà el congrés mundial de meteorologia, cosa que significarà dos congressos de gran impacte per al país». Alcobé va insistir en la repercussió econòmica que representa l'organització del Congrés Internacional de Viabilitat Hivernal, que donarà feina a una colla d'empreses que participaran al muntatge de l'espai d'exposició a l'aparcament Vinyes i als locals del COEX, però també per als sectors turístic i comercial que acolliran 1.500 persones amb un poder adquisitiu alt. De fet, la Unió Hotelera d'Andorra contactarà aviat els seus associats per proposar una campanya de menús especials a imatge de la camanya gastronòmica d'Andorra a Taula, amb una excel·lent relació entre la qualitat i el preu.

DUES VESSANTS / El 14è Congrés de Viabilitat Hivernal portarà a debat La viabilitat hivernal en temps de crisi, i tindrà dues vessants, «d'una banda el repte tècnic que suposa l'adaptació al canvi climàtic, en la freqüència i la intensitat de les precipitacions i de l'altra, el cost dels serveis que requereix l'explotació de les carreteres i equipaments que cal reduir en tots els àmbits, tot i assegurant la qualitat dels serveis» va explicar Cortié, afegint que aquest és un repte inevitable perquè «les persones són cada vegada més exigents i no renuncien al servei, per tant cal avaluar noves tècniques de treball perquè tot pugui avançar». Corté va insistir en que el Congrés també tractarà de la informació sobre carreteres, de noves tècniques per prevenir el gel i dels efectes de la sal en el medi ambient. A més, comptarà amb la participació del comitè de ponts i del comitè d'explotació de túnels.

PRESSUPOST EQUILIBRAT / El Congrés té un pressupost de dos milions d'euros que els organitzadors esperen sufragar gràcies a les inscripcions dels participants, que són de 1.000 euros de mitjana per inscrit, i al lloguer dels espais d'exposició. L'esdeveniment també rebrà una partida important de patrocinadors. El ministeri té fets més de 60 contactes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT