PUBLICITAT

Els turistes rebran les ofertes al mòbil

  • Els comerciants podrien tenir limitacions de pagament a l'hora d'anunciar-se en el directori intel·ligent de botigues
L.F.M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Turistes passejant Foto: ÀLEX LARA

En el procés d'obertura econòmica, hi ha un concepte que ha guanyat adeptes per sobre de la resta: l'Smart Country, el qual ha de permetre crear experiències innovadores en el comerç i el turisme, i així mirar de remuntar els pilars econòmics del país.

El Secretari d'Estat de Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, va concretar més alguns aspectes del projecte i va parlar de les dues noves aplicacions en les quals està treballant Andorra Telecom, «juntament amb la col·laboració d'Alcatel Lucent i altres empreses»: per una banda, el directori intel·ligent de comerços, i per l'altra, el couponing, dos dels serveis gratuïts dins la xarxa wifi. Un directori intel·ligent de botigues «no està pensat des de la perspectiva dels comerços, sinó d'allò que vol el turista. Quan un visitant arriba a Andorra vol saber on comprar un determinat producte d'una determinada marca i hem de ser capaços de respondre a aquestes preguntes tan senzilles». Als comerços els interessa estar en aquestes aplicacions ja que, segons va explicar Missé, «per a ells és un guany enorme perquè accediran a un mercat potencial de vuit milions de clients al qual no arriben ara. Actualment una botiga pot accedir via mailing als clients que hi han anat un cop, però no als altres. Amb aquesta eina podran enviar promocions a tot turista que arribi a Andorra. Se'ls hi obra un mercat potencial al que fer aquestes campanyes molt més gran. El comerç hi guanya moltíssim. Guanya una base de dades de clients que avui no té».

SERVEI LIMITAT/ Així doncs, es vol potenciar aplicacions per al comerç, però sense la col·laboració d'aquests, l'eina no té sentit. Missé va explicar que «hauran de ser els comerciants els que s'anunciïn i facin les promocions». Però per utilitzar aquesta eina, ¿hauran de pagar? «Nosaltres el que contemplem sempre és que el comerç no hagi d'invertir. Posarem l'eina a la seva disposició i que aquest puguin emetre cupons, promocions i puguin publicar. De la mateixa manera en el directori es podran anunciar tots els comerços indicant quines marques tenen. Ha de ser gratuït»

Ara bé, hi ha un però, i és que Andorra Telecom i Actua no han acabat encara de «definir l'oferta» i «no es descarta que hi hagi uns límits». Algunes de les idees en les quals s'estaria treballant i que serveixen a tall d'exemple són que «un comerç pugui establir en el directori deu marques i que a partir de la onzena hagi de pagar; que pugui fer trenta cupons, i que per fer-ne tres cents hagi de pagar o que els primers 50 siguin gratuïts i els 50 següents s'hagin de pagar». Tanmateix va afegir que «el que sí que tenim clar és no penalitzar mai el petit comerç» i que aquest «n'ha de sortir beneficiat, perquè té molta menys capacitat de promocionar-se que el gran comerç, que podrà permetre's campanyes més intensives i segurament s'avindrà a fer algun tipus d'inversió».

Missé va explicar que «volem començar a partir del mes de setembre a parlar amb el comerç de com funcionarien aquestes dues aplicacions, perquè ens interessa molt tenir el seu feedback i incorporar la seva visió». I que malgrat que no hi han començat a parlar encara, «si que em consta que hi ha un cert neguit dins del comerç per fer iniciatives d'aquest tipus».

Finalment el Secretari d'Estat de Diversificació va concloure que «el qual em fa ser optimista és que en el moment que nosaltres plantegem la nostra iniciativa al comerç la rebran bé i que ens acceptaran la proposta». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT