PUBLICITAT

L'ACA i FEDA treballen per ser al Campionat del Món d'elèctrics

  • El 29 de juny, Bercianos i Rossell debuten en una cita com aquesta a l'EcoRallyRACC de Barcelona
R. M. S.
ENCAMP

Periodic
Bercianos i Rossell, ahir a les instal·lacions de FEDA, carregant el Citroën C-Zero elèctric Foto: TONY LARA

El treball de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) per formar i buscar alternatives de competició als seus pilots té un exemple nou en l'EcoRallyRACC de Barcelona del pròxim 29 de juliol on hi seran els pilots Àlex Bercianos i Íngrid Rossell. Aquesta prova és un primer pas del que s'espera sigui un futur no massa llunyà que passa per formar part del Campionat del Món de vehicles de baixes emissions i elèctrics, i fins i tot per rebre una cursa a Andorra.

«El Campionat del Món d'energies alternatives és un objectiu», va dir ahir el president de l'ACA, Enric Pujal, que va considerar la cita de Barcelona com un «primer test». Ho va confirmar el director de màrqueting i vendes de FEDA, Claudi Sala, que va manifestar que es treballa «per poder acollir-ne» una prova del Mundial, on es vol participar. El primer pas per tot això, però, és «veure com funciona» l'experiència de Barcelona, segons Bercianos.

Tots dos pilots seran a l'EcoRallyRACC amb vehicles diferents però dins de l'equip FEDA Zero-e, ja que els cotxes són de l'empresa pública. Bercianos competirà en regularitat amb un Citroën C-Zero de 67CV i 100km d'autonomia, mentre que Rossell, que puntuarà en regularitat però també en eficiència de conducció, ho farà amb un Ford Focus 1.0 EcoBoost de 1.600cc que emet menys de 120 grams de CO2.

En regularitat, l'objectiu és fer una mitjana de 49,9km/h en el recorregut entre l'Arc del Triomf de Barcelona i el Circuit de Catalunya (70km), fet per al qual es necessita, segons va explicar el secretari general de l'ACA, Toti Sasplugas, «un copilot molt especialitzat». Així, l'ACA ha fet un treball de recerca i ha acabat per escollir per a Bercianos la copilot Ester Carreras. Pel que fa a Rossell, en regularitat i eficiència de conducció, l'acompanyarà Ester Farga. «S'ha de controlar molt cada detall», hi va afegir Sasplugas.

BERCIANOS: «RENOVAR-SE O MORIR» / La participació d'Àlex Bercianos en aquesta cita és un canvi d'estratègia d'un pilot ja experimentat que ha acabat per assumir les dificultats que hi ha per aconseguir un volant al Campionat d'Espanya i fins i tot de Catalunya. Bercianos parlava ahir del passat, que ha estat picar pedra per buscar «tancar programes de competició», i va destacar el nou rumb que prendrà: «L'alternativa era renovar-se o morir». En aquest mateix sentit s'expressava Sasplugas, que considera que Bercianos té un perfil «perfecte» per ser un pilot per a aquestes competicions, i més en un moment en què les marques de vehicles troben molt més atractiu un perfil de formació com el de l'andorrà, que no tant de competició.

Rossell: test al 2012 amb el Twizy / Just el juny de l'any passat, Íngrid Rossell va provar un cotxe elèctric en un primer contacte amb una competició com la del pròxim 29 de juny. En aquest cas va ser l'EcoTourRACC. Es tractava de conduir un Renault Twizy elèctric de la manera més eficient en 79km.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT