PUBLICITAT

La cita del Mundial de Sant Julià s'apropa al poble

  • El tret de sortida, a la plaça de la Germandat i l'epicentre, a Naturlàndia
I. MOURE
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Bou, en una de les zones de Sant Julià, al Mundial de l?estiu passat Foto: ÀLEX LARA

Es diu ràpid, però la Federació Motociclista d'Andorrana (FMA) suma ja 17 anys consecutius aconseguint ser seu d'una cita del Mundial de trial. Prova inequívoca de què les coses es fan ben fetes. Aquest any no serà menys i Sant Julià de Lòria viurà el cap de setmana vinent –demà i demà passat– la tercera i quarta prova, caracteritzades perquè aquesta vegada s'apropa al poble i es donarà el tret de sortida a la plaça de la Germandat, tot i que l'epicentre tornarà a estar a Naturlàndia.

Són dos dies en els quals es registren més de 5.000 visites, a més de l'emissió per Teledeporte, Eurosport i Esports 3, per la qual cosa l'internalització s'esten i no podia faltar el recolzament d'Andorra Turisme, argumentant a través del seu gerent, Betim Budzaku, que «ajuda a potenciar la temporada d'estiu».

Hi ha dues novetats més per a l'edició del 2013. D'una banda s'ha retocat el reglament, donant més importància al non stop de tal manera que ara la classificació està més apretada que en anys anteriors després de la disputa de dues proves al Japó i dues als Estats Units. El líder i set vegades campió del Món, Toni Bou, no va dubtar en mostrar el seu desacord en aquest aspecte: «No m'agrada la nova normativa perquè no es pot valorar igual a tots els pilots alhora de sancionar per temps. Fins i tot hem presentant un vídeo a la Federació Internacional com a queixa perquè no m'agrada que les zones siguin més fàcils i que els àrbitres, que no són professionals, interpretin cadascú el que cregui i no hi ha objectivitat».

Per contra, l'ocupant provisional del tercer lloc de la classificació, Takahisa Fujinami, creu que aquest canvi iguala la lluita pel títol: «Influeix més i beneficia a l'espectacle, perquè és més dinàmic».

L'altra novetat és que Andorra tindrà una pilot local, Sandra Bonet, qui va avisar: «Jo no em dedico al trial i per mi tot això és nou. Evidentment no competiré per guanyar, sinó per acabar i sobretot aprendre de les professionals».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT