PUBLICITAT

El sector moda arrenca les rebaixes demà

  • La microcampanya d'Andorra Turisme acompanya també altres articles
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una botiga d'esports en temporada de rebaixes d'estiu Foto: TONY LARA

El sector de la moda arrenca les rebaixes demà, 14 de juny, coincidint amb la microcampanya d'Andorra Turisme Fashion week que s'allargarà fins el 20 de juny i en la que participen una quarantena de botigues. No obstant això, la presidenta de l'Associació de Propietaris i Comerciants de l'avinguda Meritxell (APCM), Sònia Yebra, va avançar ahir que «en el sector de la moda, els comerciants no podem esperar gaire perquè hi ha una estacionalitat que et ve imposada pel mateix article i rebaixar-lo no depèn tant de nosaltres». I va afegir que «a més a més, la competència la tenim fora; i si a internet i al nostre entorn, ja han començat les rebaixes encobertes com ara les rebaixes privades, no ens podem quedar de braços creuats».

Yebra que fa uns dies va explicar la microcampanya d'Andorra Turisme per promocionar el comerç a través una acció de màrqueting que consisteix en convidar els més de 300.000 inscrits a la pàgina web a comprar, aprofitant quatre setmanes temàtiques amb ofertes diferents, va insistir en la necessitat de fer campanyes de rebaixes i promocions perquè també es fan als països veïns, estiguin o no regulades. «Feta la llei, feta la trampa», va sentenciar alhora que va defensar el projecte de llei del comerç que avui ha d'aprovar el Consell General, i que deixa la regulació de les rebaixes al lliure albir dels comerciants.

I va especular: «¿De què serveix regular les rebaixes si al final la gent troba la manera de saltar-se la llei?» Per afegir tot seguit: «per això més val que ens posem d'acord entre nosaltres». En canvi, si que va apostar per aglutinar el màxim d'establiments a l'hora de tirar endavant qualsevol campanya de promoció ja sigui a través d'Andorra Turisme o de les associacions de comerç. I és que un cop d'ull a la pàgina web visitandorra.com és suficient per adonar-se que la campanya temàtica d'ofertes organitzada aquest any en substitució de la campanya de rebaixes de l'any passat, no fa la unanimitat entre els comerciants.

Així, si la primera setmana de la cosmètica, la parafarmàcia i la perfumeria que acaba avui, compta amb 14 establiments adherits i la propera, la de la moda, que arrenca demà fins al 20 de juny, en compta 40; les setmanes de l'esport, del 21 al 27 de juny, i de l'electrònica, del 28 de juny al 4 de juliol, no tenen, ara per ara, cap comerç anunciat a la pàgina de promoció de la web visitandorra.com.

Yebra va justificar aquesta deserció pel fet que el comerç en general està travessant una de les pitjors temporades que ha conegut mai. «En una temporada tan dolenta com aquesta resulta més difícil reunir la gent i anar tots a la una». I va insistir en que «qui més, qui menys, farà rebaixes» per la necessitat de vendre que tenen els comerciants.

Campanya de primavera / En quant a la campanya comercial de primavera llançada un any més per Andorra Turisme sota el lema Comença la teva història amb un xec en blanc, Yebra va declinar pronunciar-se i va dir que «en aquests temps de tanta crisi és difícil fer valoracions». I va afegir que «a més a més, el temps no ens ha acompanyat gens, i tampoc no ha ajudat a que la poca gent que ha vingut comprés». Amb tot, la presidenta de l'APCM, va defensar que «tot plegat no és culpa tampoc de la campanya, tot i que continuem detectant coses que es poden millorar». La presidenta de la Federació d'Associacions de Comerç (FACA), Susagna Venable, també va confirmar la poca afluència de compradors el mes passat. Venable va qualificar el maig de desastrós «per si fos poca la crisi, el temps no ens ha ajudat gens i no hi ha gent a Andorra». La manca d'afluència turística es fa notar en tots els sectors i entre els que se'n queixen més, a banda dels comerciants, s'hi sumen taxistes i restauradors, tot i els bons resultats de la campanya gastronòmica Andorra a Taula o les dades avançades per la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), que situen l'ocupació hotelera del maig passat un punt i mig per sobre de l'ocupació registrada durant el mateix mes de l'any passat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT