PUBLICITAT

Andorra a Taula ven més de 5.800 menús en l'última edició

  • Alguns restauradors superen la xifra de 800 àpats comercialitzats
@ggurdo
escaldes-engordany

La campanya gastrònomica Andorra a Taula, que acompanyava la campanya de promoció turística i comercial Escriu la teva història amb un xec en blanc, el passat mes de maig, va vendre més de 5.800 menús i va batre tots els rècords segons va explicar ahir Òscar Julián, director de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA). Quan encara faltaven dos o tres establiments per tancar els resultats definitius, Julián va avançar que «superarem la xifra de 5.800 menús venuts i ens felicitem no només perquè hem assolit els objectius que ens havíem fixat sinó també perquè el resultat ens ratifica que les jornades s'estan consolidant». I va afegir que «aquesta edició bat tots els rècords i entre els primers restaurants que encapçalen el top ten n'hi ha que han venut més de 800 i de 600 menús». El director de la UHA també es va mostrar convençut de que «si les condicions meteorològiques ens haguessin acompanyat, segur que hauríem tingut un final des jornades més espectacular» referint-se a l'arrencada que van enregistrar durant la primera setmana en que van assolir unes vendes de 2.500 menús. No obstant això, es va mostrar satisfet per l'evolució global de la cita gastronòmica que aquest any també «ha estat més gastronòmica que mai» va reconèixer. I és que un dels factors determinants de l'èxit d'aquesta edició és el menú que proposaven la trentena d'establiments participants. Julián va recordar que «vam optar pel menú gastronòmic perquè es tracta d'això d'unes jornades gastronòmiques i de donar el millor de cada establiment i dels productes que tenim per trencar d'una vegada per totes el tòpic de que a Andorra es menja malament» i va concloure amb contundència que «a Andorra es menja molt bé».

més ocupació / A l'èxit de les jornades gastronòmiques cal afegir una millor freqüentació dels establiments hotelers, tot i el mal temps que es va instal·lar des de mitjans de mes. Julián va anunciar ahir que «l'ocupació del maig passat va ser una mica superior a la del mateix mes de l'any passat, un 1,5%». El director de l'UHA va atribuir l'afluència de turisme al fet que «Andorra és una destinació de proximitat que torna atreure moltes famílies que per la crisi econòmica renuncien a destinacions més llunyanes». I es va felicitar de que «Andorra s'està convertint en una vàlvula d'escapament per a tots aquells que actualment no poden fer viatges de llarg recorregut». Julián va argumentar que l'oferta de compres i d'oci que ofereix el país és prou atractiva per substituir qualsevol destinació que també representi un viatge a l'estranger.

problemes amb el roat / El director de la UHA també va mencionar els problemes que està causant l'aplicació del reglament del Registre d'Ocupació dels Allotjaments Turístics (ROAT) que «no se solucionarà fins que no es modifiqui la Llei d'Allotjaments Turístics que es va aprovar l'any passat que n'estableix les directives». I va recordar que «el Govern ens va assegurar que serien comprensius amb la nostra situació, però els problemes que vam avançar estan arribant». Les cues a les recepcions quan es tracta de registrar grups incomoden els clients, i Julián reivindica que si «abans el procés era ràpid ara es complica per a tots, per als clients i per als establiments».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT