PUBLICITAT

L'UdA estudia crear un títol per als alumnes de l'Aula Magna

  • Padrins lleidatans visiten el Principat en el marc d'una col·laboració entre Lleida i Andorra la Vella
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Bastida i Ferrer conversen, al costat dels padrins que ahir van visitar el Principat Foto: ANA / N.M.

la Universitat d'Andorra estudia la possibilitat de crear un títol específic per als alumnes de l'Aula Magna que hi participen durant diversos cursos. El rector de l'UdA, Daniel Bastida, va comentar aquesta possibilitat que ja practiquen els alumnes del projecte sènior de la Universitat de Lleida. És una de les col·laboracions que es desprenen de les activitats en el marc de la jornada conjunta amb els alumnes lleidatans que ahir van visitar el Principat, i en la qual compartiran diferents activitats amb els padrins de l'Aula Magna.

En total van ser una quinzena els padrins que van visitar ahir el Principat, dins el projecte Sènior de la Universitat de Lleida, per participar en una activitat conjunta amb els alumnes de l'Aula Magna del país, el projecte per a gent gran que organitzen la Universitat d'Andorra i el Comú d'Andorra la Vella.

Tal com va explicar la cònsol d'Andorra la Vella, Rosa Ferrer, les bones relacions amb l'Ajuntament de Lleida van donar peu a plantejar una col·laboració en els dos projectes similars que hi ha per a la gent gran. És per això que es va decidir organitzar una jornada on els padrins de totes dues parts podran compartir experiències, a més de mostrar el Principat a la gent gran de Lleida. Durant el dia van visitar l'església de Santa Coloma acompanyats per tècnics del Departament de Patrimoni Cultural del Comú i la Casa de la Vall. al migdia van participar en un dinar de germanor i van assistir a una conferència al Centre de Congressos, sota el títol Algunes pinzellades sobre la història d'Andorra, a càrrec de l'historiador Jordi Guillamet.

Un títol pels padrins / En el marc d'aquesta col·laboració, els responsables dels dos projectes van compartir-ne les particularitats i es plantegen poder adaptar les virtuts de cada un a l'altre. En el cas de Lleida, el projecte Sènior contempla l'entrega d'un títol específic per als alumnes que cursen els quatre anys del projecte, de manera que la formació que se'ls dóna està regulada i n'obtenen un reconeixement en acabar.

En aquest sentit, el rector de la Universitat d'Andorra, Daniel Bastida, va indicar que s'estudiarà aquesta opció, la qual podria consistir en crear un títol universitari específic per a tots aquells alumnes de l'Aula Magna que vagin acumulant cursos.

A l'inrevés, la Universitat de Lleida podria incorporar al seu projecte el caire intergeneracional de l'Aula Magna. Mentre que els alumnes del projecte Sènior cursen totes les assignatures per separat, els andorrans tenen oportunitat de fer les classes amb els joves, col·laborar en els treballs amb ells, i d'aquesta manera, tal com va indicar la cònsol, «s'estableixen relacions molt maques entre la gent gran i els joves».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT