PUBLICITAT

Els sectors turístics avalen la campanya del Cirque du Soleil

  • Els agents econòmics defensen que es tracta d'una inversió de país per atraure turistes i visitants
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El creador d'Scalada, l'espectacle que el Cirque du Soleil produirà a Andorra, Alexandre Bastien. Foto: ÀLEX LARA

Els agents del sector turístic, hotelers, restauradors, comerciants, receptors i touroperadors estan molt satisfets de la campanya de promoció turística d'estiu ideada per Andorra Turisme i sobretot, per la contractació del Cirque du Soleil que oferirà 10 representacions entre el 13 juliol i el primer cap de setmana d'agost. El director de la Unió Hotelera (UHA), Òscar Julián va explicar ahir que «prop de trenta d'establiments afiliats ja han comprat el 20% de les entrades de pagament per oferir-les en paquets que inclouran l'allotjament i l'espectacle». I va afegir que «estem concretant un parell de detalls per començar a comercialitzar la campanya, com ara l'homogeneïtzació de la imatge a tots els establiments participants». Julián també va argumentar que «l'acció de comunicació es farà sense discrepàncies i arrencarà aquesta setmana». Així, tot i que cada establiment farà la seva pròpia promoció, «el preu haurà de respectar certs mínims, perquè la marca és prou carismàtica i perquè sigui representatiu d'un producte de qualitat», va puntualitzar Julián. El director de la UHA va estimar en prop 3.000 les entrades de pagament –15 euros–, adquirides pels establiments associats i no va descartar que «a mesura que ens apropem a les dates de l'espectacle potser n'haurem de demanar més».

Repercussió per a Andorra / Julián va defensar la iniciativa d'Andorra Turisme: «El Cirque du Soleil és una marca que ven i esperem que ens porti prou gent per passar bé l'estiu i rescabalar-nos de la penúria que estem passant aquesta primavera». I va afegir que «hauríem de pensar en què podem fer per invertir la tendència i que la primavera no fos tan fluixa». La repercussió per a Andorra de l'espectacle dissenyat i ofert pel Cirque du Soleil, és ben valorada pel sector comercial. La presidenta de l'Associació de Propietaris i Comerciants de l'avinguda Meritxell (APCM), Sònia Yebra, va argumentar ahir que «la vinguda del Cirque du Soleil donarà una altra dimensió a l'oferta del país» i va apostar per les iniciatives i espectacles com aquest que «són de qualitat».

Yebra va explicar que «els comerciants ja hem demanat entrades per oferir als nostres clients» i va afegir que «suposo que un cop avaluada la demanda, Andorra Turisme les distribuirà entre tots els comerços que n'han demanat». Cosa que va corroborar la vicepresidenta de l'Associació de Petits Comerciants (APC), Rosa Pascuet. «N'he demanat per sortejar-les al meu comerç i estic esperant resposta» va dir, afegint que «estaria encantada de quedar-me sense si això vol dir més visitants i més turistes». I va pronosticar que «crec que ens emportarem una sorpresa perquè hi haurà gent i l'hoteleria treballarà». Pascuet va argumentar els seus propòsits per la necessitat de ser competitius en un entorn on l'oferta està saturada. «Avui si no ofereixes alguna cosa més, no fas res, la gent encara surt per anar al restaurant o a veure un espectacle en família, però no per comprar» va insistir. La vicepresidenta de l'APC va concloure que la contractació del Cirque du Soleil per a dinamitzar la campanya de promoció turística d'aquest estiu «obté la millor nota de totes les que ha dissenyat Andorra Turisme fins ara i afegiria que després de Caldea, és la millor iniciativa que Andorra ha tirat endavant». I va reiterar la seva felicitació a l'agència governamental per haver pensat en els touroperadors russos: «tant de bó es quedin força entrades i ens facin venir molts clients».

El calendari de l'espectacle / El Cirque du Soleil oferirà 10 espectacles amb un aforament global de 50.000 persones, de les quals 15.000 el veuran assegudes amb entrada de pagament i 35.000 de peu. Així, l'aforament per a cada espectacle és de 5.000 persones, 1.500 assegudes i 3.500 de peu. Les dates de l'espectacle són el dissabte 13 de juliol i els divendres i dissabtes següents –19, 20, 26 i 27 de juliol–, fins l'1 i el 2 d'agost. A més a més, també hi haurà tres espectacles els dimarts 16, 23 i 30 de juliol. Són precisament les entrades amb seient d'aquest dia entre setmana, que Andorra Turisme es proposa vendre als touroperadors russos que porten clients a la costa catalana amb l'objectiu que facin una petita escapada a Andorra i que, a més de veure l'espectacle, hi pernoctin i facin alguna compra. Una vegada avaluada la demanda del sector turístic, Andorra Turisme també proposarà entrades de pagament al client privat a través de la pàgina electrònica www.visitandorra.com, on ja es pot fer la reserva prèvia de les entrades gratuïtes. El mecanisme és simple cal registrar-se com a usuari de la web en la pestanya Scalada, per rebre el formulari que cal omplir.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT