PUBLICITAT

Beneplàcit de la població al pagament de les bosses de plàstic

  • El 84% assegura fer servir les reutilitzables per anar a comprar
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Bosses al supermercat Foto: EL PERIÒDIC

El Centre de Recerca Sociològica (CRES) va fer públics ahir els resultats de l'enquesta encarregada pel Govern sobre l'impacte de la campanya Prou Residus. Partint d'aquesta campanya, al gener va entrar en vigor el Reglament que promou el pagament de les bosses de plàstic d'un sol ús. Segons es desprèn de l'enquesta, la població es mostra satisfeta amb la mesura.

Concretament, el 80% està d'acord en el fet de pagar-les ja que és una bona mesura per reduir la generació de residus de plàstic, asseguren. En canvi, el 15% assegura que no és eficaç.

L'enquesta es va realitzar entre el 25 de febrer i el 14 de març, a una mostra de 712 persones. D'entre aquestes, el 84% manifesta que fa servir sempre o gairebé sempre les bosses reutilitzables. Pel que fa al perfil, el majoritari és el d'una dona de més de 55 anys. En canvi, els enquestats de 25 a 39 anys són els que en major percentatge segueixen utilitzant les bosses d'un sol ús. Representen l'11% d'aquest segment, mentre que en la població més gran de 39 anys representen el 4%. En xifres totals, el 6% dels enquestats manifesten fer servir sempre o gairebé sempre les bosses de plàstic.

També en relació a les bosses d'un sol ús, el 70% de la mostra declara que des de l'1 de gener, data de l'entrada en vigor de la mesura, empra amb més freqüència les reutilitzables, el 25% diu que les utilitza igual i el 6% continua fent servir les bosses d'un sol ús.

Guanya el consum d'aigua de l'aixeta / A l'enquesta també es parlava del consum d'aigua per part de la ciutadania. En aquest cas les prioritats estan bastant dividides. El 41% declara beure només aigua de l'aixeta i el 48% diu que només beu aigua embotellada. Només el 10% dels enquestats declara veure aigua dels dos tipus.

Les raons dels que opten per beure aigua de l'aixeta són el sabor (el 69% de les respostes), i en segon lloc el preu, amb el 18% de les respostes.

Dels enquestats que prefereixen l'aigua embotellada destaquen, en primer lloc, la salubritat de l'aigua, és a dir, que no té tractament de clor (l 57% de les respostes), i en segon lloc el sabor, amb el 33% de les respostes.

Altres temes tractats en la campanya Prou Residus han estat el dels regals immaterials que es van promoure durant les festes de Nadal i el del malbaratament alimentari, que es desenvoluparà al juny.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT