PUBLICITAT

L'entorn no és excusa per fer negoci

  • L'edició d'aquest any tractarà de reflexionar sobre com la conjuntura no pot ser un obstacle per no prendre decisions o generar noves oportunitats
JOSEP ROMERO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Vicenç Voltes, Josep Peralba, Antoni Garí i Francesc X.Juvillà, en l'acte de presentació ahir de les jornades Foto: ÀLEX LARA

La 24a Trobada Empresarial al Pirineu que es celebrarà els dies 6 i 7 de juny a la sala de Sant Domènec de la Seu d'Urgell tindrà com a títol L'entorn no és excusa i tractarà de mostrar noves estratègies i oportunitats, amb la internacionalització, la motivació de les persones i la recuperació de la confiança com a elements clau. Com és habitual, hi prendran part destacats ponents del món polític, empresarial i econòmic.

Durant l'acte de presentació ahir al Principat, el conseller delegat de Crèdit Andorrà, Josep Peralba va fer una crida a la participació dels empresaris andorrans davant la importància d'aquest encontre del qual ha sortit tradicionalment «força volum de negoci». A més va afegir que en l'actualitat la trobada pirinenca s'ha convertit en la més important de Catalunya, per sobre de l'organitzada pel Cercle d'Economia a Sitges, pel que fa al nombre de participants. Els 600 euros que costa la seva inscripció no és un veu entre l'empresariat com una despesa, «sinó com una inversió».

En l'edició de l'any passat van participar 120 empresaris andorrans. Les jornades, que tenen un cost aproximat d'uns 250.000 euros, més enllà dels continguts no deixen de ser una excusa per ser «un punt de trobada» entre empresaris per tal que es coneguin, intercanviïn experiències i puguin, fins i tot, tirar endavant alguna nova activitat. També s'espera que serveixin per replantejar l'actual escenari empresarial i proposar nous reptes, «sense excuses per no innovar»

L'encontre pretén oferir debats i conferències orientats a retornar la confiança financera i econòmica, i la motivació. Segons el vicepresident de l'Associació Trobada al Pirineu, Antoni Garí la crisi econòmica no ha de servir d'excusa per a no actuar, «per a no invertir, per a no sortir a altres mercats, ja que hi ha l'esperança en un futur millor».

S'espera la presència a les jornades d'unes 600 persones entre empresaris, polítics, representants dels mitjans de comunicació i membres de l'organització.

Programa

En aquesta edició, patrocinada un any més per Crèdit Andorrà, es comptarà amb el guionista i director de cine i televisió, Albert Espinosa per obrir la trobada, i amb el ministre d'Hisenda espanyol, Cristobal Montoro, per la cloenda. També hi participarà el cap de Govern d'Andorra, Toni Martí, que farà l'entrega d'un reconeixement a una personalitat destacada, el nom de la qual encara no s'ha fet públic.

A més la Trobada comptarà amb la participació de personalitats del món de la política i les institucions com ara el conseller d'empresa o ocupació de la Generalitat, ambaixadors, l'alcalde de Lleida o el president de la Diputació provincial. També noms del periodisme i dels mitjans de comunicació tindran un paper destacat com a presentadors i moderadors de debats i taules rodones: José Antich, Mònica Terribas, Jaume Barberà o Martí Saballs, entre d'altres.

Entre l'empresariat cal destacar la participació del president del Banco Popular Español, Ángel Ron, l'analista d'Intermoney, José Carlos Díez, el conseller delegat de Solventis, Alberto Moro, el president executiu de Gas Natural Fenosa, Salvador Gabarró, el president d'Enagás, Antoni Llardén o el soci director de Deloitte a Catalunya, Aragó, Balears i Andorra, Jaume Buxó.

El programa que s'ha triat esta basat en tres eixos, que són la motivació de les persones, la internacionalització i la recuperació de la confiança.

Els organitzadors de la Trobada del Pirineu no descarten en el futur poder comptar amb més participació d'empresaris del sud de França ja que en els darrers dos anys els lleidatans i andorrans han mostrat molt d'interès en poder comptar amb ells per generar així més oportunitats de negoci. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT