El turisme britànic s'incrementa mica en mica durant l'estiu
- Una cinquantena d'anglesos han tancat ja la seva reserva per als propers mesos de juliol i agost
ESCALDES-ENGORDANY
- Uns excursionistes britànics recorren el Camí de Ramio, al Vall del Madriu. Foto: TONY LARA
El britànics coneixen cada vegada més Andorra, i també a l'estiu. Les reserves per aquest any ja igualen les arribades del 2012, segons va informar el responsable del touroperador Nielson-Thomas Cook a Andorra, Iain Archer. El que els atrau és la possibilitat de fer caminades per la muntanya amb un nivell de dificultat baix i mitjà i la bona connexió amb Barcelona.
L'estiu del 2012 van arribar una cinquantena de turistes britànics. Són pocs, és cert, però és una xifra que cada any va en augment, i aquest ja serà el tercer estiu que Nielson-Thomas Cook porta turistes anglesos al Principat. Aquest any ja hi ha la cinquantena de reserves fetes, cosa que fa ser optimista a Archer, doncs «com a mínim» vindran tants com l'any passat. El representant del touroperador britànic apunta que «cada vegada hi ha més informació per al mercat britànic» sobre l'oferta d'Andorra a l'estiu, i això permetrà un creixement, encara que moderat.
Per aquesta campanya estan venent quatre hotels –dos de Soldeu i altres dos d'Arinsal- i han editat un futlletó «molt bonic», va explicar el representant del touroperador britànic a Andorra, tot reconeixent que malgrat es va aconseguint atreure cada vegada més turistes anglesos, a l'estiu es competeix amb altres destinacions com Itàlia, Àustria, o els Alps, «i és difícil».
Archer va manifestar a l'ANA que el que agrada d'Andorra als britànics per als mesos d'estiu són els bons preus dels hotels –bastant més econòmics que no pas d'altres destinacions i amb bons serveis de spa i atenció al client-; la connexió amb Barcelona, que permet combinar estades per visitar la ciutat comtal i el Principat; i la possibilitat de fer caminades per la muntanya amb nivells de dificultat baixos i mitjans. A més, l'oferta de Thomas Cook és «més flexible» que la de l'hivern, i cadascú escull el tipus d'estada que vol fer, la llargada, les dates, etcètera. El client que ve a l'estiu és més «gentil», segons Archer, i de més edat –la majoria per sobre dels 40 anys- que no pas el britànic que ve a l'hivern.
BALANÇ POSITIU / El representant de Thomas Cook a Andorra fa una valoració positiva de la campanya d'hivern, tot i reconèixer que aquesta temporada 2012-2013 han vingut «una mica menys» que no pas l'anterior. S'havien previst 10.500 viatges, i en total se n'han venut poc més de 10.000. Entre Nadal i fins a mitjans de març hi ha hagut cinc vols setmanals, i des de finals de març fins a Setmana Santa tres. En total, hi ha hagut un vol menys que durant la temporada 2011-2012.
Archer atribueix aquest descens a una «estratègia de reduir la capacitat per donar estabilitat als números», per això no veu la davallada de manera negativa. A més que la baixada no és tan acusada com la dels darrers anys. Assegura també que van evitar les vendes a últim moment a preus molt rebaixats, aprofitant la demanda de millor qualitat després de les nevades caigudes, que asseguraven els gruixos i la qualitat de la neu. Per al touroperador és millor tenir una mica menys de capacitat però que tots els vols vagin al 95% d'ocupació, va afegir.
La lleu pèrdua de clientela britànica s'ha hagut de notar, sobretot, a Arinsal i al Pas de la Casa, on les reserves van baixar entre el 10% i el 15%.
Archer va indicar que el mercat ha evolucionat i que ara hi ha menys debutants i els esquiadors britànics que opten per viatjar a Andorra són més experimentats. Per això, els és més atractiva Grandvalira, que ofereix més quilòmetres esquiables.
A més, també hi ha el fet que el mercat busca hotels de tres o més estrelles a bon preu, i a Soldeu l'oferta hotelera és més ampla.
Per a més informació consulti l'edició en paper.