PUBLICITAT

Els hotelers salven la temporada d'hivern amb un resultat més positiu de l'esperat

  • Les dades se situen en un tímid 4% per sobre de les de l'any passat
E. O. G.
ESCALDES-ENGORDANY

El director de la Unió Hotelera (UHA), Òscar Julián, va anunciar ahir que «l'ocupació durant aquesta temporada d'hivern, de gener a abril, ha estat una mica millor que la de l'any passat per aquestes mateixes dates». De fet l'ocupació general se situa en un 4% per sobre de la de l'any passat, cosa que Julián explica pels bons resultats del març. «La temporada ha estat desigual i les xifres s'han mantingut més o menys durant els dos primers mesos de l'any, però el març ha fet la diferència i ha compensat la forta davallada del passat mes d'abril en què amb prou feina vam arribar al 24% d'ocupació». La baixada en picat d'aquest abril no és de bon auguri per al sector. I Julián va reconèixer que «ens esperen uns mesos molt complicats, hi ha molt poca demanda que, a més a més, es retarda fins a l'últim moment». El tècnic va argumentar la indecisió de la reserva per diversos factors. «No només hi influeix el moment econòmic, sinó també les condicions meteorològiques, i la disponibilitat». I va recordar que «molts hotels a peu de pistes i a les parròquies altes ja han tancat, alguns fins al proper hivern, d'altres reprendran l'activitat a l'estiu». Tot i que la UHA no disposa de dades sobre els establiments que fan vacances o tanquen per l'estacionalitat de la demanda, Julián va estimar que poden representar entre el 25% i el 30% dels establiments de tot el país.

Retard en les reserves / El retard en les reserves o la indecisió del client, és un fenomen que s'aguditza de temporada en temporada, i constitueix un repte major per als establiments. Julián va admetre que «alguns hotels van tancar abans de Pascua per aquest motiu» i va afegir que «el sector no té més remei que adaptar-se i negociar amb els proveïdors i el personal, per fer-hi front».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT