PUBLICITAT

Temporada excepcional...

  • El mercat rus creix un 45% i «agafa la posició d'Anglaterra» com el segon amb més presència
  • L'estació ha venut 1,48 milions de dies d'esquí, superant lleugerament les expectatives
E. O. G.
ENCAMP

Periodic
Periodistes prenen nota de les paraules de Canals ?Saetde?, Tarré ?Nevasa? i Blanch ?Ensisa?, al fons de la taula Foto: ÀLEX LARA

La que s'acaba de tancar ha estat «una temporada excepcional en molts sentits». Primer, climatològicament; com a conseqüència d'aquest, Grandvalira l'ha allargada més del que es preveia; i finalment, s'han venut més dies d'esquí que l'any passat, i fins i tot s'han superat lleugerament les expectatives. El resum: «satisfets amb els resultats».

Grandvalira ha venut 1,48 milions de dies d'esquí aquest hivern. Això és 180.000 més que la temporada 2011/2012, i 20.000 més que fa dos anys, que era la que l'estació s'havia marcat com a referència. Aquestes dades, segons la directora general de Grandvalira-Nevasa, Núria Tarré, fan «notar un canvi de tendència», encara que no s'hagi arribat als 1,5 milions de dies d'esquí que es venien abans de la crisi.

Tarré va destacar el creixement dels mercats internacionals, traient d'aquests Espanya. Aquests han crescut un 14%, i els clients vinguts d'aquests han estat el 42% del total, quan la temporada anterior tenien un pes del 38%. D'entre els mercats internacionals destaca el creixement del rus, del 45%, que s'ha situat en el segon mercat internacional entre els usuaris de Grandvalira, «agafant la posició d'Anglaterra». Amb aquest creixement, el client rus representa gairebé un 10% del total dels visitants de l'estació. Un altre mercat que ha crescut és el francès. Ho ha fet en un 12%, i representa el 11,5% del total dels clients. Per contra, el mercat espanyol va caure un 2,8%, malgrat que dins d'aquest, el català ha augmentat un 7%.

El creixement dels mercats internacionals, la directora general de Grandvalira-Nevasa l'atribueix als esforços fets els últims anys «d'anar a buscar mercats més llunyans». Així mateix, pel cas del mercat rus, Tarré valora que hi ha «molt bona entesa amb els touroperadors», a més de «la capacitat d'adaptació de l'estació». En aquest punt, opina que «ens hem adaptat molt ràpid», contractant gent que parli rus i oferint productes d'interès per aquest turista.

En relació al mercat francès, malgrat la satisfacció pel creixement –i tenint en compte que la frontera ha estat tancada durant tres caps de setmana i altres dies, i que això ha provocat que alguns es quedessin a casa–, Tarré opina que encara té poc pes en el total, i opina que un 15% «semblaria raonable».

RÈCORD DE NEU ACUMULADA / Aquest any és el que «ha nevat més dels últims 20 anys», i s'han acumulat fins a 8,5 metres, el gruix més important des que es tenen registres. Ha nevat un total de 80 dies durant aquesta temporada. I tot plegat ha propiciat que es pogués allargar la temporada 21 dies més del previst. Havia de ser una de les temporades «més curtes», amb 129 dies, i al final s'ha obert 150 dies. A més, «cap dia l'estació ha estat tancada», només alguns dies han tancat alguns sectors, fent «que sempre fos possible esquiar» a Grandvalira, va destacar la directora general.

La gran quantitat de neu acumulada i l'allargament de la temporada –en què l'afluència ha estat baixa– contribuiran, d'una banda a assolir els ingressos previstos, però també a augmentar les despeses més enllà del previst inicialment, tot i que estaran «en la línia» del pressupost, es va esforçar a remarcar Tarré. S'han fet més hores de feina, més sortides d'artificiers, però en contrapartida també s'ha consumit menys energia per fabricar neu. A més, d'allargar la temporada «no s'han de veure només els resultats a curt termini», doncs és una acció que es compta en l'estratègia comunicativa de l'estació, i ha servit per demostrar que és «un país de neu» i per convidar usuaris d'altres estacions «a conèixer Grandvalira».

De totes maneres, els resultats econòmics encara no es disposen, i l'estació tampoc ha tancat el seu exercici comptable.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT